Gå til innhold
Arkivverket

[#67071] Mads Samsing, SkibsCapt.ain, gift 1804 Bragernes, fra Tønsberg ?


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiOvennævnte blev viede d. 25/12-1804 i Bragernes med - formentlig - vores familie Maren Nielsdatter Holm.Er der nogen der kan fortælle os, hvor de evt. bosatte sig ? eller andet vedrørende Mads Samsing og/eller ægteparret ?MvhJan Holm Thomsen DK Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1801-tellingen for Bragernes , Drammen finner jeg en del Holm-familie. Her en Nils Holm som jeg undres om kan være Karen Nilsdatters far? LenkeSkal se litt i skifter for Drammen, for jeg ser at Nils Holm var enkemand i 1801.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er nevnt en Nils Holm og også en Karen i dette skiftet, men vet ikke om det hjelper stort? LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger om Samsing/ Holm slekt i Norge.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei GunnJa, denne Niels Holm blev født (døbt)i Bragernes d. 8/10-1751 og døde (blev begravet) i Bragernes d. 23/6-1801.Niels Holm blev viet med Anne Munch ( Hans Holstis enke) d. 24/1-1777.De fik én datter døbt Maren Carine Holm, d. 6/5-1780, som jeg har ledt længe efter.Det er maren jeg forestiller mig er blevet viet i Bragernes d. 25/12-1804, som Maren Nielsdatter Holm ?MvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei GunnJa, denne Niels Holm blev født (døbt)i Bragernes d. 8/10-1751 og døde (blev begravet) i Bragernes d. 23/6-1801.Niels Holm blev viet med Anne Munch ( Hans Holstis enke) d. 24/1-1777.De fik én datter døbt Maren Carine Holm, d. 6/5-1780, som jeg har ledt længe efter.Det er maren jeg forestiller mig er blevet viet i Bragernes d. 25/12-1804, som Maren Nielsdatter Holm ?MvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei GunnJa, denne Niels Holm blev født (døbt)i Bragernes d. 8/10-1751 og døde (blev begravet) i Bragernes d. 23/6-1801.Niels Holm blev viet med Anne Munch ( Hans Holstis enke) d. 24/1-1777.De fik én datter døbt Maren Carine Holm, d. 6/5-1780, som jeg har ledt længe efter.Det er maren jeg forestiller mig er blevet viet i Bragernes d. 25/12-1804, som Maren Nielsdatter Holm ?MvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Mads G Samsing og Maren Holm døper barna Andreas Nicolay 27/12 1805 i Vår frue Tønsberg, Jens 15/3 1807 og Mads 27/3 1808.En Mads Grønhof Saming konfirmert i Tønsberg 1783 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett etter Mads Samsing på DIS -TREFF. Der er fler som har levert inn opplysninger om en Mads Grønhof Samsing og Maren Cathrine Holm som ser ut til å oppholde seg i Tønsberg 1813.Det er også nevnt en datter Mari Anne Elisabeth Samsing.Under søk på Vesfold-slekt fant jeg en mengde Samsing navn.Legger en lenke til en av dem; LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger om Mads Samsing og ektefelle og mulige etterkommere. Det er vel store muligheter for at de havnet i Vestfold?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

om du søker på Vesfoldslekt finner du muligens flere Samsingslekt, under døde?Her en mulig datter av paret f. Faye. ( Daniel Faye ) var oppgitt ektefelle til datter av paret på Dis-treff.LenkeTror også at Andreas som ble født 1805 (opplysning fra Anne)Finnes under døde i Tønsberg.Jeg skal fortsette letingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.