Gå til innhold
Arkivverket

[#67080] Legacy


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Dette er kanskje på kanten av hva som skal tas opp men jeg prøver!Holder på å legge inn folka mine i Legacy, og tross mine manglende datakunnskaper går det forbausende bra.Men nå stusser jeg litt.Det gjelder aneoversikten 'ANETAVLE'.I søsken/informasjonsboksen som vises under valgt hovedperson kommer jo søsken opp,den er grei.Men når jeg trykker på informasjon får jeg opp fødsels og andre data jeg har lagt inn og alt dette er fint, men i de tilfeller vedkommede (Eks mann) har to ekteskap vises konsekvent dato for siste ekteskap uansett vilken kone jeg velger som foretrukket.Ved å sette konen(E) som hovedperson blir det riktig, men burde jo skifte til rett dato ved konebytte på hovedpersonen!?Hva gjør jeg galt? Gjør jeg noe galt?Ville være fint å vite om det ER slik, før jeg fortsetter..Håper jeg klarte å formidle spørsmålet forståelig, og at noen har kjennskap til programmet og kan hjelpe ukyndige meg?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiI informasjonsboksen for en person, nederste linje, mange figurer.Første figur, to personer, er antall ektefeller, klikk på den. Da kan du endre foretrukket ektefelle. Den blir da merket med *.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Se der ja,nå ble det riktig!Jeg var inne i den boksen og skiftet ektefelle, deretter 'valg'.Heretter skal jeg 'foretrekke' og du har spart meg for mye grubling Kjell-Arne! Tusen hjertelig!Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.