Gå til innhold
Arkivverket

[#67103] Adresse i Larvik for Sagmester August Hansen f 1862, Vardal


Gjest Olaf Solberg Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Solberg Hansen

August Hansen med kone Ingeborg f 1863 Vardal flyttet muligens til Larvik rundt 1915, har noen tilgang til adressebøker/skattelister for Larvik etter 1915? Jeg vet fra kirkebøkene i Larvik at han og Ingeborg var faddere for to barnebarn i 1916 Astrid Hansen og i 1919 Henry Anker Hansen. Jeg vet også at hans sønn Hans Maurits Hansen og kone Anna Klemmetsdatter boddde i Dronningsgate 23 etter 1916, disse hadde nok barnene Juul, Bernt og Hjalmar boende hos seg på dette tidspunkt. August er også bestefar til Ole Folket i Larvik(Torstrand). Jeg har også et annet innlegg om August på nr 61448, da trodde jeg han var blitt boende på Gjøvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da lurer jeg på om August Hansen med familie bor i Gjøvik i 1900? LenkeKan hende det finnes utflytterlister i Gjøvik kirkebøker som viser hvor og når han flyttet?Tar med dette siden du ikke har fått svar på ditt spørsmål her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Nå er det noen år siden sist jeg var på lokalhistorierommet på Larvik bibliotek, men der pleide det å ligge valgmanntall for Larvik fra en god del valg i første halvdel av 1900-tallet. Kanskje noen kan undersøke for deg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Takk for tipsene så langt. Gunn det er riktig familie på Gjøvik. Jeg har lenge trodd at August med familie ble boende på Gjøvik når Hans Maurits og Anna flyttet til Larvik, men jeg finner ikke spor etter dem der fra ca 1916. Jeg jobber nå ut fra at August med familie også flyttet til Larvik/Vestfold, dette har medført at jeg letter etter konfirmasjonen av Bernt og Hjalmar i de skannede kirkebøkene rundt Larvik. Bor i Elverum så det å sjekke opp skattelister og adressebøker i Vestfold må vente ennå en liten stund. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Jeg har vært en tur på Larvik bibliotek i dag og sjekka litt i manntall listene der.Årene jeg kikka i er 1915, 1916, 1918, 1927 og 1928 - kunne ikke finne August og Ingeborg Hansen i noen av dem . Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Takk for hjelpen Turid, jeg har selv gått igjennom skannede kirkebøker for Larvik, Brunlanes, Sandar, Hedrum, Lardal Sandefjord, Tjølling, Tønsberg, Stavern og lett etter konfirmasjonene til Bernt og Hjalmar samt noen søskenbarn som jeg fant på Gjøvik. Jeg er nå rimelig sikker på at August flyttet fra Gjøvik rundt 1915 men jeg hvet ikke hvor han flyttet. Dette blir faktisk som å lete etter nålen i høystakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Takk for hjelpen alle sammen. August flyttet til Jønholt i Eidanger, sønnen Bernt konfirmerte seg der i 1914. Hjalmar giftet seg med Maria Carlsen f 1895 fra Skrukkerød i Eidanger og de bodde tydligvis livet ut på Skrukkerød. Sønnen Juel f 1895 giftet seg med Magnhild Louise Larsen f 1900 i Eidanger kirke i 1920, begge bodde da på Skrukkerød i 1920. Nå kan jeg lete videre i riktig område. Case closed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.