Gå til innhold
Arkivverket

[#67110] Høines, Borge i Lofoten


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

Jeg leter etter barn av Albertine Hansdtr. født og oppvokst på Høines i Borge og Lofoten. (datter av Hans Jacob Hansen f: 1828 og Agnete Gulbrandsdtr. f: 1841) Så langt har jeg funnet 2 barn: 07. nov. 1895 fikk Albertine Hansdtr. og John Henriksen Rossing en datter Aagot døpt i Borge kirke. Så finner jeg Alma Halfrida f: 27.juli 1907. Da var hun imidlertid oppført som enke, men finner ikke ekteskap registrert. I FT for 1900 er hun oppført som ugift. Det skal også være født en sønn som jeg ikke kan finne registrert. Dersom andre har nærmere opplysninger om denne familien er jeg takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Takk for opplysningene. Vielsen til Albertine i 1902 har jeg helt oversett. Men foreldrene som er oppført til Hans Angell finner jeg ikke å stemme når man ser på fødselsårene til barnets foreldre og barnefarens navn. Barnet var dessuten ektefødt i 1901 og de ble ikke viet før i 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Borge og Valberg bygdebok, bind VII, side 180 under gården Steira: Albertine Birgitte Petrine Hansdatter, f. 1868, gift med Kristian Antonius Meyer Albertsen, f. 1869, str.sitter, murarb.Barn: 1892 Johan Arnfred, 1894 Albert Analius Meyer, 1901 Hans Angell Peder, 1906 Andreas Johan Leviot.Familien i ft. 1900: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Dette er nok en annen Albertine vil jeg tro. Iflg. kirkeboka var hun døpt Albertine Hansine f: 1867 på Høines. I lenken over ser man hun i 1902 ble viet til Albert Johan Kristian Hansen fra Bø som døde året etter. Foruten de 2 barna Aagot f: 1895 og Alma f: 1907 har nå også funnet det tredje barnet Toralf Halfdan født i 1903. Så da er det bare å nøste videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Nettopp, det var for å vise at det var en annen Albertine som var mor til Hans Angel 31.03 1902, jeg la inn opplysningene fra bygdeboka og ft 1900.Her er konfirmasjonen til Toralf Halfdan i 1918, da bor han på Grundstad: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A09 (1908-1919), Konfirmerte 1918, side 213. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=249&idx_id=249&uid=ny&idx_side=-180>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.