Gå til innhold
Arkivverket

[#67123] Elverum /Elverum1919: Finne mor til Gerd Gundersen Ekeberg


Gjest Steinar Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sandvik

I Klokkerbok 1912-1922 for Elverum/Elverum, side 105 står Gerd Gundersen Ekeberg, f. 06.03.1919, døpt 08.06.1919. Hennes far, Gunder Antonsen Ekeberg, har jeg funnet data på. Gerds mor derimot klarer jeg ikke å tyde navnet på. Jeg har søkt i omkringliggende kirkebøker etter noe som ligner, omkring oppgitt fødselsår, men uten hell. Jeg skulle gjerne hatt hennes fødselsdata samt foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kan det være denne vielsen i 1918 Gunder Antonsen Ekeberg og Borghild Alvilde Emilsdatter Hedmark fylke, Løten, Klokkerbok nr. 7 (1910-1919), Ekteviede 1919, side 177. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Borghild Alvilde ble født i Løten 8/1 1899 i Hagenjordet, husmannsplass under Dyri. I 1912 kjøpte faren, Emil Evensen Tangneshagen og du finner igjen familien der i Løtenboka 2. Mora, Augusta Evensdatter var fra Høgholen (=Josefholen) som du finner i samme bok.Emil ble født 6/4 1873 i Klæparønningen, foreldre Even Olsen g 27/9 1866 m Birgitte Eriksdatter. Even skal være født 1839 i Jemlieie i Stange av foreldre Ole Kristensen gift med Maria Jensdatter, alle tre bodde i Bjerkeie i Løten 1865. Even flyttet fra Stange i 1862.Birgitte skal være født i Vang 1841 i Bjørkeeie, datter av Erik Toresen.Du sier du har funnet ut av Gunder Antonsen Ekeberg. Du finner han i allefall i Elverumsboka bind 2 under Grundsetbekken. Der kommer det fram at Ekebergnavnet kommer fra Ekeberg på Tangen i Stange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Birgitte ble født 12/7 1841 i Bjørkeeie i Vang, datter av Erik Toresen på Disen og Oliv Kaspersdatter i Bjørkeeie. Du finner Oliv omtalt i Vangboka for gnr 178-194. Hun flyttet til Løten og giftet seg der og bor i 1865 i Stensveen under Trømnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Birgitte ble født 12/7 1841 i Bjørkeeie i Vang, datter av Erik Toresen på Disen og Oliv Kaspersdatter i Bjørkeeie. Du finner Oliv omtalt i Vangboka for gnr 178-194. Hun flyttet til Løten og giftet seg der og bor i 1865 i Stensveen under Trømnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sandvik

Takk til Sverre Søgaard for opplysningene. Det har utviklet seg to parallelle debatter om samme slekten. Debatt nr. 67139 startet jeg for å få lesehjelp og deretter utviklet det seg. Så var det noen som tipset meg om en annen pågående debatt om Dahlsveen-folk , nr. 36690. Det har gitt meg nye opplysninger og nye kontakter. Det er flott at så mange melder seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sandvik

Sverre Søgaard: Jeg ønsker å kommunisere med deg direkte slik at du kan se på de dataene jeg har. Send en melding til: stesan@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.