Gå til innhold
Arkivverket

[#67128] Tasakar - kva er det?


Gjest Kai Løseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Løseth

I Gardssoga for Sykkylven, bd 4 står: 'Skifte 7/10 1732: 2 tasakar, 1 ambolt, 1 naust,' o.s.v. Har prøvd å søke på 'tasakar', 'tasak', 'tasaka' men finn det ikkje. Eg har ikkje sett originaldokumenten, kanskje kan det vere feil avskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg tar en sjanse og prøver meg sjøl om jeg regner med at jeg tar grundig feil, men kan det være et kar eller ei balje eller en stamp av noe slag til å ha fiskeline i, for bruk i båt? mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

I følge denne nettsiden [url="http://www.hf.uio.no/PNH/tingbok/rogaland-ordliste.html>Lenke forklares tasak med en stutt sabel.Det må da være det samme som en tessak. I følge Wikipedia: 'Tessak er et blankvåpen med en bred, krum klinge som en kort sabel med klokke som beskytter hånden omkring grepet, også kjent som bondesverd her i Norge.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Hjertvik

Hei!Siden det ser ut til å være i et maritimt miljø, kan det også være 'auskar'. Brukt til å ause sjøvann ut av robåten. mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Forklaringen i 4 er vel sannsynligvis riktig. Jeg fant ordet 'tase' som kunne være ei line, og det var årsaken til at jeg koblet det til ei fiskeline, kanskje med et innslag av dialekt i et maritimt miljø, som innl. 5 er inne på. Regnet med at det var feil tolkning men det blir til at en prøver iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Løseth

Takk til alle for bidrag! Har god kjensle for det Ole Arild skriv. Veldig fin nettside du viser til! Skal prøve å finne originaldokumentet, og kan då evt legge ut eit utsnitt her. Helsing Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Dersom Reidar/Helge har rett, bør det stå under trefang i skiftet - for då kan det neppe vere snakk om noko anna enn ein trestamp. Men dersom det står under jarnfang (saman med ambolt m.m.), er våpenet meir truleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det er utvilsimt et stikkvåpen eller en form for sverd/sabel. Har sett det nevnt i skifter langt oppi landet hvor linefiske er ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Ramstad

Går ut frå at vi her har ein skrivefeil i bygdeboka. Det rette er vel tesakar som er ein liten krumsabel. Også kalla 'bondesverd'. Sjå våpensamlinga på Maihaugen, eller denne lenka: Lenke Ove Ramstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Ramstad

Går ut frå at vi her har ein skrivefeil i bygdeboka. Det rette er vel tesakar som er ein liten krumsabel. Også kalla 'bondesverd'. Sjå våpensamlinga på Maihaugen, eller denne lenka: Lenke Ove Ramstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Ramstad

Går ut frå at vi her har ein skrivefeil i bygdeboka. Det rette er vel tesakar som er ein liten krumsabel. Også kalla 'bondesverd'. Sjå våpensamlinga på Maihaugen, eller denne lenka: Lenke Ove Ramstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg kapitulerte vel mer og mindre med min teori etter innl 4, men vi får nå sjå da hva fasiten sier når den kommer. Det var dette ordet 'tase' som lurte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Løseth

No har eg funne skiftet. Det einaste aktuelle ordet eg kan finne står under Jernfang. Talet er rett nok 1, og ikkje 2, men under Træfang og andre kapittel er der ingen ord som er aktuelle. 1 øks er taksert til 1 ort 12 skilling. 1 Tasach 2 ort 8 skilling. Så då er det vel bondesverdet. Takk til alle bidrag i interessant debatt. Og du, Ove har funne fint bilete av det.

bilete6511.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Kai!Legg merke til at 'Tasach' er skrive med latinske bokstavar, ergo er 'Tasach' eit framandord, og sidan det står oppført under jernfang, er det nok rett at det er eit slags sverd. Og då heiter det vel ein tasak, fleire tasakar på nynorsk. Men her var det altså berre ein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.