Gå til innhold
Arkivverket

[#67131] Ingbertine Gerhardine Johannesdatter Møller, døde i Lofoten e 1900. Hvor/Når?


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hanssen

Hei!Min tippoldemor, Ingbertine Gerhardine Johannesdatter Møller, f. 6 mars 1835, Trondheim, ble g.m Peter Cornelius Johansen, f. 30 jan 1834, Fosnes i Nord-Trøndelag. De bodde på gården Stamsund i Buksnes/NO i 1900.Så langt er alt greit, men når Peter dør Lenke Kildeinformasjon: Nordland fylke, Hol, Klokkerbok nr. 882C01 (1911-1938), Døde og begravede 1916, side 288. Så står det jo tydelig at han var enkemann? Men jeg finner ikke Ingbertine død hverken i Buksnes eller i Hol (der mannen er registrert da han døde).Er det noen som har registert henne en annen plass, eller noen som vet om andre plasser jeg kan lete etter henne på nettet?Er takknemlig for all hjelp jeg kan få!Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du helt sikker på at det er rett Peter du har funnet dødsfallet til? Iflg. dine opplysninger så het han også Cornelius og var f.1834, men den Peter du har funnet er f.1837 og ikke noe Cornelius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

Hei!Vi regner med det ja. I kirkeboken står det at han var maler, og han var maler iflg FT 1865 og 1875. I FT 1900 var han handverksmaler og fløtmann. Namdalen er i tillegg ett område i Nord-Trøndelag som Fosnes tilhører.Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Beate Jeg har undersøkt rundt Hag og Stamsund (Vestvågøy) om Ingbertine og Peter, men der fikk jeg ingen napp. Jeg holder litt på det Berit Knutsen skriver i nr (2) Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Min svigerfar fortalte flere ganger at besteforeldrene hans, på farsiden, bodde i Stamsund og døde der (men at de var fra Trøndelag).I FT-1900 bodde de i Stamsund, på nr 774 i Buksnes. Peter hadde nr. 5692 og Ingbertine nr,5693.I FT-1865 bodde de i Namsos og i FT-1875 bodde de i Alstadhaug.De hadde flere barn, men vi har bare funnet to som voksen. Det er en datter som ble gift med 'en Five' og bodde i Lødingen og en sønn som var gift med ei fra Tennevik, Trondenes og bodde i Bogen i Kvæfjord. Ellers vet vi at en sønn, Johannes, lånte penger av sin bror i Kvæfjord og emigrerte til USA. (Ingen hørte fra ham etter at han emigrerte.) Hvor de andre tre barna ble av vet vi ikke.I korte trekk er det dette vi vet.Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.