Gå til innhold
Arkivverket

[#67137] Billedskjærer Georg Jahnsen (f.1835) - Kragerø


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Georg Jahnsen, f. 1835, var billedskjærer i Kragerø og gift Kragerø 12 mai 1863 med Aslaug Karine Østensdatter. De fikk en sønn Richard Laurits, født Kargerø 19 april 1864. De fikk flere barn, bla. datteren Sally Bath Jahnsen, f. Kragerø 5 februar 1875. Sistnevnte ble konfirmert i Kragerø 6 oktober 1889. Men tross at dette ekteparet giftet seg i Kragerø, fikk sine barn både født og konfirmert i Kragerø, finner jeg ikke Georg Jahnsen eller konen hans i folketellingen hverken i 1865 eller 1900. Jeg har også lett i kirkeboka for døde personer i tidsrommet 1889-1900 for å se om Georg Jahnsen var død i dette tidsrom, men den gang ei!Jeg skulle gjerne ha visst når billedskjærer Georg Jahnsen og konen hans døde. Og hva er grunnen til at jeg ikke kan finne disse i nevnte folketellinger? Hvordan komme til bunns i dette, mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.