Gå til innhold
Arkivverket

[#67153] EKMANN family in Sor-Varanger,Finnmark


Gjest Ron Berg-Iverson
 Del

Recommended Posts

Gjest Ron Berg-Iverson

I am looking for information on my grandfathers sister Julie Iversen Aanstad who lived with Haakon Ekmann in Bjornevatn and is buried in Sandnes. Haakon Ekmann enkemand f.1856 Sweden d.? Julie Ekmann f.4.8.1885 Aanstad d.1.4.1945 b.Sandnes son Haakon Ekmann f.18.7.1921 d.21.5.1986 b.Sandnes wife Tordis Ekmann f.19.8. d.27.8.2002 b.Sandnes son Birger Iver Odegard Ekmann f.4.12.1914 Harstad,Troms lost at sea 4.1.1943 off Scotland in sinking of Bodo. Would there be any family of Haakon f.1921 still living in Kirkenes? Takk for any help. Ron Berg-Iverson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

Takk Ann-Mary.I have all my family information from Aanstad Julie left and we have just found where she lived.No one knew where she had gone.I have also found in 1917 she had another son Fritjof Jensinius Ekmann f.8.12.1917 Bjornevatn and mother Jensine was godparent? Fritjof d.1918 Kirkenes. Ron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

The question is: Did Håkon Ekmann and wife Tordis have any children? Er det noen som vet om Håkon Ekmann og kona Tordis hadde noen barn? I know that Ron is looking for descendants of Julie. Jeg vet at Ron leter etter etterkommere av Julie. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Hello Åse. Her er en hilsen fra Kirkenes. Jeg kjenner noen barn Ekmann som vokste opp i Kirkenes. Disse født rundt 1940-1950. Jeg mener og trur at moren het Tordis og skal være den Tordis du er ute etter. De var visstnok 4 søsken,2 gutter og 2 jenter, men jeg kjenner bare navnene på de 2 guttene. De het Thor og Jan, men ingen av dem bor i Kirkenes. Thor bor i Drammen og Jan i Oslo etter det jeg vet. Kan eventuelt skaffe deg telefon-nummer til Thor dersom du ønsker dette, eller eventuelt adresse.MvhThor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

Thank you for the reply Thor.Sorry,I can not read Norske very good.Do you say Haakon & Tordis had 2 boys and 2 girls in Kirkenes? And a son Thor lives in Drammen and Jan lives in Oslo? I found a Tor Harald Ekmann in Drammen phone listing? I have asked a relative in Drammen to phone this Tor. Ron Berg-Iverson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Sorry, i thought maybe you understood norwegian. Yes i meant that Haakon og Tordis had 4 children. They lived close by me in Kirkenes. I only knew the name of the two boys. And i think you're on the right track. Thor Lives in Drammen and I think its the right person you have found. I hope you will came in contact with him and his brother and sisters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Tusen takk for svaret, Thor Atle. Det var akkurat det jeg håpet skulle hende - at noen som kjente familien leste det og fant svaret. Beklager at jeg svarer så sent, men nå har jo Ron fått hjelp til å finne slektninger. Flotte greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

Hei Thor! This is an amazing discovery.I have been searching for Julie for over 10 years.All we have is a picture of Julie with her son Birger.The family informatiion only said that Julie moved away from Aanstad and no one knew where she went!A man on another website saw Julies birthdate was the same as a Julie Ekmann buried in Sandnes.Looking through the church records I saw the name Julie Aanstad and a godparent was Jensine Aanstad who was her mother!!And I found Birger was registered in Kirkenes also. This led to finding Birger Ekmann at warsailors.com where the story of his death in 1943 was recorded.I hope we can make contact with Thor Ekmann in Drammen as I have much history on our family to pass on.All because of a birthdate! Amazing! Thank you very much for your help. Ron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

Hei Thor Atle Olsen! Haakon Ekmann also had a daughter Nanny Sofie Konstanse f.3.4.1911 registered Kirkenes 1918 Side 100 # 33 Pigen Her mother was Amalie Sofie Lauritzdtr Halsebo.Haakon Ekmann married Amalie 20.6.1907 Harstad.Amalie d.1913. Do you know anything of her? It appears she was raised by Julie also. Ron Berg-Iverson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.