Gå til innhold
Arkivverket

[#67175] Margit f, Thoresen og Bjarne Walle, Bærum. Ønsker dødsdatoer


Gjest Turid Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Engh

Margit Thoresen f.01.09.1892 på Nøtterøy og ektemann Bjarne Walle f. 13.11.1889 i Sandvika. De eide (og kanskje bodde i) Villa Walle som i 1962 ble testamentert til psykisk syke. Vi trenger dødsdatoer og gjerne dato for begravelse. De hørte kanskje under Haslum. Vi tror ikke de hadde etterkommere, men det hadde vært fint å få bekreftet. De skal ha giftet seg i 1928, men vi har ikke klart å finne stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vil jo tro at det kan finnes nekrologer om dem i Asker og Bærum Bustikke. Siden slike opplysninger er båndlagt i kirkebøkene er det vel enklest å kontakte Bustikka. Adressen dit finner du sikkert ved å søke på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Bare for sikkerhets skyld, men går utfra at du også ant har sett at det er en Bjarne Walle og en Margit Thoresen gravlagt på Undersbo,Tanum kirkesogn, Larvik, Vestfold. Men det ser ut som om de har hvert sitt gravsted så det er ant ikke rette personer? Han begravet 1989, hun 1978. Ingen fdsl.dato oppgitt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Hei TuridAng innlegg (6): Jeg oppdaget nå at jeg har skrevet feil årstall på begravelsen til Bjarne Walle. Han ble bregravet 21.04.1982 ikke 1989! Håper ikke det har skapt vanskeligheter for deg. Margit Thoresen ble gravlagt 29.06.1978 så der fikk du korrekt årstall. Alle info ligger på DIS Gravminner, men som sagt dessverre ikke fdsl.info. Men begge kan jo være feil personer?Håper du har fått noen 'napp' på søkene dine?Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om dette er Margit døpt på Nøterø ? Hun er født 1/9 og døpt 22/9. se dåp nr. 50 1892. LenkeFar mat. Thore Marinius Thoriusen og Anne K. Andersdatter.Kan hende paret giftet seg på Nøtterø?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Hei Margit var f.01.09.1892, riktig person! Har ikke greid å få bekreftet at de ligger gravlagt i Larvik. De bodde jo i Sandvika, men har muligens flyttet på sine gamle dager. Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

hei TuridJeg vet ikke riktig hva du mener i innlegg (12) ang bekreftelse av gravstedene i Larvik. Kanskje du ikke har fått svar ennå? Eller at du ikke fant dem på DIS Gravminner? Jeg forstår at det kanskje kan være feil Margit Thoresen og Bjarne Walle (og litt underlig at de ligger hver for seg hvis registreringen er riktig!),men NOEN ved disse navnene er jo gravlagt der, så da må det vel kunne gå an å få hjelp derfra så du i hvertfall evt kan eliminere disse fra søkingen din?Jeg legger for sikkerhets skyld inn de fakta som står på DIS Gravminner:Id Fnavn Enavn Bdato Bår F R Gnr B Gravsted Kommune Kirkesogn1855635 Margit Thoresen 2906 1978 O 00 193 Undersbo Larvik Tanum[url="http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?id=0709&mode=gp>LenkeId Fnavn Enavn Bdato Bår F R Gnr B Gravsted Kommune Kirkesogn 1850532 Bjarne Walle 2104 1982 A 00 290 Undersbo Larvik Tanum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Hei Jeg har skrevet til kirkevergen og håper de vil svare på om det er de jeg leter etter som ligger på Undersbo. Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Nå er det jo slik at gravlagte i Bærum faktisk er på nett de også, men ikke hos DIS-Norge. Adressen er den helt håpløse LenkeVed å søke her finner vi følgende personer på gravnummeret 02.105.04.004 (hvor 02 betyr Haslum kirkegård, 105 er feltet, 04 raden og 004 gravens nummer i raden): 1. Bjarne Walle, født 30.11.1889, død 27.11.1961, begravet/urnenedsettelse 15.05.1962. 2. Margit Walle, født 01.09.1892, død 04.12.1969, begravet/urnenedsettelse 23.06.1970.Jeg ser at Bjarnes fødselsdato ikke er den samme som du oppga, men jeg vil da tro dette er riktige personer? Så har vel enten Bjarnes dato blitt oppgitt feilaktig i én av kildene, eller om han kom til å feire en annen dato en dåpsnotat el.l. viser?Hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Hei Marius. Dette var veldig fint - uten tvil de jeg har lett etter. Bjarnes fødselsdato er 13.11.1889. Dette har jeg funnet ved dåp og også sjekket v konfirmasjonen. Men tusen takk. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

GRATULERER!Artig å se at det hjelper å trekke frem en debatt i ny og ne. Alltid en sjanse for at nye øyne ser og kan komme med løsninger!Dette var jo kjempefint sluttresultat! Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg lette etter informasjon om en helt annen sak i Asker og Bærum Budstikke (i dag kun Budstikka) på NB i dag da jeg kom over Bjarne Walles dødsannonse (Asker og Bærum Budstikke 1. desember 1961 nr. 140, s. 6). Den gir vel ikke noe ny informasjon i forhold til tidligere, men tar den med for ordens skyld.Hadde jeg husket gravnummeret til Walle da jeg var på Hasluim kirkegård i går kunne jeg ha tatt et bilde av graven, men den gang ei. Fin kirkegård, forresten. Og takk Marius Hellerud for søkesiden for Bærums kirkegårder - det førte til mange nye funn i slekten jeg jobber med.DTH

bilete7110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.