Gå til innhold
Arkivverket

[#67179] Karen Pedersdatter født ca 1843,Nils Sydow født ca 1840


Gjest Berit Snarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Snarberg

leter etter Karen Pedersdatter født ca 1843 skonevik????er dette skånevik i hordaland eller er det ett annet sted med samme navn,siden er hun reg i 1875 da gift med bakeren Nils Larsen Sydow født ca 1840 i Åmål i Sverige de har nå 2 barn Hedevig og ett guttebarn som får navnet Frithjof(han er matros og kommer til Bergen der han gifter seg med Hilda Marie Tronsen)Siden finner jeg Nils Sydow i Kristiania i 1900 tellingene nå etablert med ny kone og barn,ble han og Karen skilt er det noen sted jeg kan finne ut når og eventuelt hvorfor.......PÅ forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Vet ikke om dette er av interesse, men Karen Andersdatter og Nils Larsen Sydow hadde en sønn til, Karsten Sydow, f. i 1878. Han ble i 1904 gift med Emma Kristine Berntine Hansen, f. 1881. De hadde to sønner. Karsten i ft 1900: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1870&kenr=006&bnr=0015&lnr=00>LenkeNils Larsen Sydow gifter seg på nytt med den atskillig yngre Marie Janson (Jonson?) f. 1860 i Åmål. Vielsen deres har jeg ikke funnet, mulig de ble gift i Sverige. De hadde 6 barn født før 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

De to første barna til Nils Larsen Sydow og Marie Jansdt Einar Wilhelm døpt 15/8 1886 og Johan Olof døpt 15/9 1889 i Grønland Kirke. Foreldrene var ikke gift og Nils Larsen Sydow har bosted Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Snarberg

mor og far til Kari Andersen er Anders Andersen fca 1803 og Brithe Haagensdatter Holmedal fca 1799,takk for all hjelp om dere har mer å bidra med er jeg takknemlig for det,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Når Nils Sydow og Marie Janson døper datter Hulda Marie i 1891 i Kampen kirke, er de fortsatt ikke gift: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Kampen, Ministerialbok nr. I 5 (1890-1902), Fødte og døpte 1891, side 25. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5797&idx_id=5797&uid=ny&idx_side=-28>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Snarberg

jammen er verden liten,om du husker Elin kan hende du har møtt Wenche også?min svigermor.Bor du nordpå eller er du også i Bergen? På Hilda Marie har jeg ikke jobbet så mye har hennes foreldre og Anton Henrik Trondtsen og Jørgine Nilsdatter,videre Jørgines foreldre Niels Erikssen og Ingeborg Jacobsdatter takker for alle bidrag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Jeg tror du må kontakte meg på r-elihaualfakrøllonline.no. om Elin med mere.Om Hildas aner: Nils Andreas Eriksen, f. 10.01.1828 kom fra Blaafjeld i Drevja. Ingeborg Eline Mørk Jacobsdatter, f. 17.09.1833, Lia, Øksnes i Nordland.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.