Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arnulf Wahl

[#67185] Lisbet Margrete Grube, f.ca 1733, i Trondheim eller Tolga?

Recommended Posts

Gjest Arnulf Wahl

Jeg leser i Gårdshistorien for Åfjord og Jøssund, Bind 1, av H.K.Hansen, ( side 620), at Lisbet Margrete Pedersdtr. Grube kom til Vallersund (i Jøssund kommune) fra Trondheim ca 1763-1764. Hun ble der gift med Anders Andersen Tranøy,og fikk med ham 4 barn.(En av de er min tipp-tipp oldemor). Jeg er på jakt etter Lisbet`s aner. Hvor kommer navnet Grube fra? Jeg finner ingen Grube i FT 1801 i Trondheim,derimot er det flere med dette etternavn i Kongsberg og Skien, så sannsynligvis har det vel en tysk opprinnelse knyttet til sølv-gruvene i området. I Family Search finner jeg døpt Elisabeth Margrete Grube, 1.Sept. 1737 i Tolga, Hedmark. Far: Petter Grube. Kan dette være samme person? Jeg har prøvd å sjekke med kirkeboka for Tolga i gjeldende tidsrom, men kan ikke finne denne dåpen. Er det noen som kan hjelpe her? Arnulf Wahl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Du kan også ta en kikk på tema 62582.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnulf Wahl

Takk for meget nyttige innspill. Nå har jeg fått mange interessante opplysninger rett i fanget. Mvh Arnulf Wahl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.