Gå til innhold
Arkivverket

[#67185] Lisbet Margrete Grube, f.ca 1733, i Trondheim eller Tolga?


Gjest Arnulf Wahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnulf Wahl

Jeg leser i Gårdshistorien for Åfjord og Jøssund, Bind 1, av H.K.Hansen, ( side 620), at Lisbet Margrete Pedersdtr. Grube kom til Vallersund (i Jøssund kommune) fra Trondheim ca 1763-1764. Hun ble der gift med Anders Andersen Tranøy,og fikk med ham 4 barn.(En av de er min tipp-tipp oldemor). Jeg er på jakt etter Lisbet`s aner. Hvor kommer navnet Grube fra? Jeg finner ingen Grube i FT 1801 i Trondheim,derimot er det flere med dette etternavn i Kongsberg og Skien, så sannsynligvis har det vel en tysk opprinnelse knyttet til sølv-gruvene i området. I Family Search finner jeg døpt Elisabeth Margrete Grube, 1.Sept. 1737 i Tolga, Hedmark. Far: Petter Grube. Kan dette være samme person? Jeg har prøvd å sjekke med kirkeboka for Tolga i gjeldende tidsrom, men kan ikke finne denne dåpen. Er det noen som kan hjelpe her? Arnulf Wahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.