Gå til innhold
Arkivverket

[#67195] Bestefars brødreHalvor og Ole Olsen Lund.f. Sandsvær ,Buskerud


Gjest Laila irene Hope
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila irene Hope

Halvor Olsen Lund f.Sandsvær 30.september 1846 og Ole Olsen Lund f. Sansvær 25.juli 1849.Foreldre:Ole Jensen Lund f.Sandsvær 1820 og Torjør Halvorsdatter Lund f.1819 Saude Telemark. De jobbet begge to i Drammen ved folketellingen 1900.Siden har de vært borte. Dro de til Amerika? Døde de av sykdom? Er det noen som kjenner til mine grandonkler håper jeg å høre fra dere.mvh.Laila Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dåpen til yngste datteren til Halvor og Wilhelmine – Martha Maria, 1885 - Østfold fylke, Onsøy i Onsøy, Ministerialbok nr. 5 (1878-1898), Fødte og døpte 1885, side 125. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5476&idx_id=5476&uid=ny&idx_side=-129>Lenke Permanent bildelenke: LenkeStoresøster Theresia, 1881 - Østfold fylke, Onsøy i Onsøy, Ministerialbok nr. 5 (1878-1898), Fødte og døpte 1881, side 63. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer fant jeg Anna Helene, 1879 - Østfold fylke, Onsøy i Onsøy, Ministerialbok nr. 5 (1878-1898), Fødte og døpte 1879, side 33. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeSønnen Andreas Wilhelm ble født og døpt i 1878 – se nr. 29 (øverst) i Østfold fylke, Onsøy i Onsøy, Ministerialbok nr. 5 (1878-1898), Fødte og døpte 1878, side 5. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Wilhemine Billington med moren, enken Ingeborg, og søstrene i f.t. 1865 for Fredrikstad [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f60103&gardpostnr=46&personpostnr=1094&merk=1094#ovre>LenkeKonfirmasjonen til Frederikke Wilhelmine Theodore i Fredrikstad i 1865 – se helt øverst - Østfold fylke, Fredrikstad, Ministerialbok nr. 6 (1857-1878), side 213. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Søsteren til Wilhelmine, Ingeborg Christine, ble født 27.1.1844, døpt 5.5.1844 i Fredrikstad, foreldre: Johan Christian Billington og Ingeborg Andersdatter – se nr. 14 i Østfold fylke, Fredrikstad, Ministerialbok nr. 5 (1835-1856), Fødte og døpte 1844, side 55. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=364&idx_id=364&uid=ny&idx_side=-69>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåpen til den andre søsteren, Louise Mathilde - Østfold fylke, Fredrikstad, Ministerialbok nr. 5 (1835-1856), Fødte og døpte 1848, side 70. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeSå langt jeg kan se, heter svigerforeldrene til Halvor Lund: Johan Christian Billington og Ingeborg Andersdatter. I 1844 var Johan Christian Billington rådstuetjener i Fredrikstad.Så finner jeg dette: Otine Emilie, døpt 3.7.1842 i Fredrikstad, datter av urmaker Johan Christian Billington og Ingeborg Hansdatter ! - Østfold fylke, Fredrikstad, Ministerialbok nr. 5 (1835-1856), Fødte og døpte 1842, side 47. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeDette paret hadde en uekte sønn, Carl Fredrik, døpt 26.12.1830 i Fredrikstad -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det var vel Ottine Emilie som ble gift i Onsøy 23.10.1868 og da står faren oppført som politibetjent Johan Billington - Østfold fylke, Onsøy, Ministerialbok nr. 4 (1861-1877), Ekteviede 1868, side 439. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6221&idx_id=6221&uid=ny&idx_side=-446>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila irene Hope

Flott Grethe, har lurt veldig på hvor det ble av Halvor og Ole.Historien i familien forteller at tre brødre Lund gikk på ski fra Sandsvær til Fredrikstad;Christian(minfarfar) Kittil og Haakon. Men det var altså Halvor som var tredjemann. Jeg har funnet ut at Haakon Lund, nevøen,dro til Amerika,men kom tilbake og slo seg ned i Skotselv.Så er det ole da,han vet jeg ikke noe om. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Laila irene Hope

Hei igjen. Lurer på om det er noen som hvet hva det ble av min grandonkel Ole Olsen Lund f.25.juli 1849 på Sandsvær i Buskerud.Hele familien bodde på Koppervoldene utenfor Kongsberg til de flyttet til øvre Eiker . Jeg vet at Haakon Lund sønn av Oles søster Maren dro til Amerika ca. 1880eller noe og nå undres jeg på om Haakon og Ole dro sammen til Amerika. Haakon kom tilbake og slo seg ned i Skotselv,men hvor ble det av Ole? Er det noen som hvet noe? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.