Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jostein Riseth

[#67246] Gården Mo Nedre i Nord-Rana

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei !I 1900 bor Hans Kristian Nilsen f.14.09.1857 på Leka på gården sammen med sin familie. Jeg ønsker å få vite hva foreldrene til kona het, hvor hun kom fra og hva barna deres heter. Jeg er også interessert i å vite når Hans Kristian Nilsen og kona døde.Jostein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Ser at det døpes en Emilie Bang i Rana 5.juni 1867. Et av barna i FT 1900 bruker dette navnet Bang, så dette er kanskje Emilies foreldre: Inderst Jens Andersen Frethammer og Gurine Christophersdtr. Men hun kalles Johansdtr i 1900, så jeg er ikke sikker. Men det er den eneste Emilie i 1867. Kilde MINI Mo 1863-1883, s 64

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Haugros

Dette kan være Emilie med mor Kristine Gullesdatter i ft 1875 for Rødøy kommune. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1836&kenr=005&bnr=0025&lnr=00>LenkeVielsen mellom Christine Marie Gullesdatter og Johan Arent Klæbo Mentsen i 1871: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Mo, Ministerialbok nr. 827A07 (1864-1886), Ekteviede 1871, side 15. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Haugros

Ved dåpen til Emilie står det at faren er svensk ungkar Johan Vilhelm Berg.Christense Marie Gullesdatter i 1865: LenkeMvh Randi Haugros

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Datteren til Jacob Peder Andreas Mensen, giftet seg i Lurøy 16.10.1900 med Lyder Carolius Angel Kristiansen, Rødøy.Mvh. Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg tror du har funnet de riktige folkene Randi ! Takk til deg og også til alle dere andre som prøver å hjelpe med opplysninger. Randi, har du lenke til dåpen til Emelie ?Jostein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Øverste lenka i innlegg nr 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Riseth

Hei !Da begynner en god del av bitene å falle på plass. Dåpen og giftemålet til Emelie er funnet, og derigjennom hennes foreldre og stefar.Jeg har registrert to halvsøsken , Jensine ( 1871-) og Grete Dorthea ( 1880-). Emelie og Hans Kristian hadde flere barn : Jeg har funnet dåp for tre stykker : Inga Jensine f.05.06.1893. , Nils Gottfred f.18.06.1894 og Johanna Lovise Antonette f.29.10.1900. Det er et barn født i 1897 , men jeg finner ikke dåpen i kirkebøkene. De kan vel også ha barn født etter 1900.Jostein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Du finner barnet Hilmar Marcelius Eide f 26.03.1903

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Riseth

Hei ! Mange takk Bjørg for utrettelig jobbing. Beklager at jeg ikke så dåpen til Emelie i ditt innlegg 3.Jostein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Lyder Carolius Angel er slekten min!Mvh.Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.