Gå til innhold
Arkivverket

[#67246] Gården Mo Nedre i Nord-Rana


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei !I 1900 bor Hans Kristian Nilsen f.14.09.1857 på Leka på gården sammen med sin familie. Jeg ønsker å få vite hva foreldrene til kona het, hvor hun kom fra og hva barna deres heter. Jeg er også interessert i å vite når Hans Kristian Nilsen og kona døde.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ser at det døpes en Emilie Bang i Rana 5.juni 1867. Et av barna i FT 1900 bruker dette navnet Bang, så dette er kanskje Emilies foreldre: Inderst Jens Andersen Frethammer og Gurine Christophersdtr. Men hun kalles Johansdtr i 1900, så jeg er ikke sikker. Men det er den eneste Emilie i 1867. Kilde MINI Mo 1863-1883, s 64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jeg fant vel nå en som passer bedre. Emilie Johansdtr f 20-12-1865, døpt 3-3-1866. Ved dåpen av datteren i 1900, står hun født 1866.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6680&idx_id=6680&uid=ny&idx_side=-44>Lenke Permanent bildelenke: LenkePermanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er vielsen til Hans Kristian Nilsen og Emilie Johannesdatter 13/7-1889 i Mo, se par nr. 17: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Mo i Mo, Ministerialbok nr. 827A13 (1887-1905), Ekteviede 1889, side 100. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5354&idx_id=5354&uid=ny&idx_side=-103>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Dette kan være Emilie med mor Kristine Gullesdatter i ft 1875 for Rødøy kommune. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1836&kenr=005&bnr=0025&lnr=00>LenkeVielsen mellom Christine Marie Gullesdatter og Johan Arent Klæbo Mentsen i 1871: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Mo, Ministerialbok nr. 827A07 (1864-1886), Ekteviede 1871, side 15. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Datteren til Jacob Peder Andreas Mensen, giftet seg i Lurøy 16.10.1900 med Lyder Carolius Angel Kristiansen, Rødøy.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Jeg tror du har funnet de riktige folkene Randi ! Takk til deg og også til alle dere andre som prøver å hjelpe med opplysninger. Randi, har du lenke til dåpen til Emelie ?Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Da begynner en god del av bitene å falle på plass. Dåpen og giftemålet til Emelie er funnet, og derigjennom hennes foreldre og stefar.Jeg har registrert to halvsøsken , Jensine ( 1871-) og Grete Dorthea ( 1880-). Emelie og Hans Kristian hadde flere barn : Jeg har funnet dåp for tre stykker : Inga Jensine f.05.06.1893. , Nils Gottfred f.18.06.1894 og Johanna Lovise Antonette f.29.10.1900. Det er et barn født i 1897 , men jeg finner ikke dåpen i kirkebøkene. De kan vel også ha barn født etter 1900.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.