Gå til innhold
Arkivverket

[#67256] Skifte etter Thomine Frederikke von Krogh


Gjest Anne Bjørlo Fiskå
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith  M Toft

Hei Arnfrid!Trodde at Anne hadde svart deg, men...Om det er 'din' slekt fra Hogganvik, vet jeg ikke, men hun er født i Hogganvik, Rogaland, 02/02/1804 og gift 19/09/1836 i Hogganvik, med Peter Andreas Jersin, født 20/11/1801 på Os, Hordaland.Hun er datter av Friedrich Stockfleth von Krogh og Anna Marie Barth på Hogganvik.Hun er en av min mann's tippoldemødre, Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk.Vi har jo ikke fått epost ved nye innlegg siden 13.2., så derfor har nok ikke Anne vært klar over mitt spørsmål.Dvs at hun ikke er etterkommer etter Ingebrigt Maler (min tippoldefar)?A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Arnfrid, Beklager, men jeg har ikke vært klar over ditt spørsmål,kom akkurat inn melding fra Digitlarkivet. Edith, jeg undersøker for noen som er etterkommer av Katrine E. Jersin Pleiedatter ug 1844 Bergen, se Lenke. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Hei Anne!Etter det jeg har funnet ut hadde Thomine Fredrikke og Peter Andreas en datter som heter Catarina Elisabeth Jersin født 27/05/1844 i Bergen og døpt i Korskirken, Bergen 30/06/1844.Deres datter Fredrikke Marie er min manns oldemor. Hun ble gift med sin fetter Fredrik Stockflet von Krogh Monclair. Deres mødre var søstre.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei EdithJa, dette er Catarina, hun ble gift i 1871 med doktoren Jakob Reinholdt Lossius på Finnøy. De flyttet senere til Farsund.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.