Gå til innhold
Arkivverket

[#67262] Søker foreldre til Julius Dalelv, f.1885, Hadsel


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg har søkt kirkebøkene men finner ikke match mellom dato/navn.Noen som vet hvem dette er ?NB Har også lagt inn forespørsel på DIS.

bilete6520.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei OddJo, eg så han, men jeg vil gjerne være 100% sikker.Det er vel han som er her i 1900: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f01870&gardpostnr=114&personpostnr=764&merk=764#ovre>LenkeFaren må være død og moren gift oppatt og har tatt mannens etternavn.Brorens dåp: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det der nok riktig.Men før jeg følger denne tråden videre, skulle jeg gjerne ha funnet vielsen til Julius og Marit for å bekrefte at det faktisk er rett person.Hun døde 1962 i Hadsel. Jeg har liksom ikke funnet linken videre til Sogn og Fjordane. Bl.a. skal han ha fått en sønn Lars født 1913, men eksakt hvor, vites ikke, men mest sannsynlig i Nordland, muligens Troms. Denne sønnen gifter seg i S&F og det er antakelig grunnen til at foreldrene flytter dit.Foreløpig er alt bare hypoteser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.