Guest Eva Vedahl #1 Posted February 13, 2009 Er det noen som kjenner til gården Østre Øyestad i Trøgstad. Tror at min aner kommer derfra. Kvinnen het Thore Olsdatter f. 1769 i Trøgstad. I kirkeboken for Trøgstad, står hun nevnt som Tora Olsdatter, gift 25.10.1800, med Lars Simensen Gangnes fra Høland. thore og Lars bodde på Gangnes i Høland og hadde en datter som het Susanna. Jeg har funnet ut at Thores far het Ole Amundsen f. ca. 1737, og bodde på Østre Øyestad i Trøgstad, der han var gårdbruker. Er det noen som vet noe mer om slekten bakover? Share this post Link to post Share on other sites
Guest Petter Vennemoe #2 Posted February 13, 2009 Har registrert Thore Olsdatter som døpt 25.08.1771 i Trøgstad, av foreldre Ole Amundsen og Ragnhild Larsdatter, som giftet seg 12.02.1764 i Trøgstad. Ole har jeg som døpt i Høland 09.07.1739 av foreldre Amund Hallesen Bergsjø og Thora Svendsdatter fra Sandem. Ragnild har jeg som døpt 05.05.1729 i Trøgstad av foreldre Lars Christensen Høntorp og Gunnor Torersdatter Outen, alt i følge kirkebøkene. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Eva Vedahl #3 Posted February 14, 2009 Takk for svar. Da er vel kanskje Ole av den kjente Bergsjøslekten? Share this post Link to post Share on other sites