Gå til innhold
Arkivverket

[#67265] Østre Øyestad i Trøgstad


Gjest Eva Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Vedahl

Er det noen som kjenner til gården Østre Øyestad i Trøgstad. Tror at min aner kommer derfra. Kvinnen het Thore Olsdatter f. 1769 i Trøgstad. I kirkeboken for Trøgstad, står hun nevnt som Tora Olsdatter, gift 25.10.1800, med Lars Simensen Gangnes fra Høland. thore og Lars bodde på Gangnes i Høland og hadde en datter som het Susanna. Jeg har funnet ut at Thores far het Ole Amundsen f. ca. 1737, og bodde på Østre Øyestad i Trøgstad, der han var gårdbruker. Er det noen som vet noe mer om slekten bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Vennemoe

Har registrert Thore Olsdatter som døpt 25.08.1771 i Trøgstad, av foreldre Ole Amundsen og Ragnhild Larsdatter, som giftet seg 12.02.1764 i Trøgstad. Ole har jeg som døpt i Høland 09.07.1739 av foreldre Amund Hallesen Bergsjø og Thora Svendsdatter fra Sandem. Ragnild har jeg som døpt 05.05.1729 i Trøgstad av foreldre Lars Christensen Høntorp og Gunnor Torersdatter Outen, alt i følge kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.