Gå til innhold
Arkivverket

[#67292] Emma Nilsdatter f i Fåberg 1885


Gjest Oline Lillerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Hei.Her er Emma konfirmert Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Furnes i Vang, Ministerialbok nr. 18B (1880-1906), Konfirmerte 1900, side 375. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er dåpen Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer landsokn (Mesna) i Fåberg, Ministerialbok nr. 9 (1879-1898), Fødte og døpte 1885, side 37. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjen OlineJeg leser det til at faren til Emma bodde i Furnes men var født i Vang. Til tross for at moren opplyser at faren heter Nils Eriksen, tror jeg det kan være riktig mann jeg har funnet født her i Vang, nr 7 1859 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8999&idx_id=8999&uid=ny&idx_side=-59>LenkeOg her er han med familien i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ved hennes konfirmasjon står det enkemann og føderådsmann Erik Nilsen Myhr, så da kan dette være en kandidat i ft 1900 Lenke.Ved dåpen er det vel alderen til den som først ble oppgitt som far som står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

En ting... Mener fremdeles at bosted Furnes og født i Vang gjelder for den sist påførte faren i dåpen til Emma. Men fødselår er ført i forhold til det første navnet.Du kan kanskje ha kandidaten i innlegg 6 i bakhodet Oline.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oline Lillerud

Dette hadde i hvertfall ikke jeg funnet ut av, så takk for god hjelp.Innlegg 6. Der henvises det til Hurum og det blir vel helt feil dersom han er født i Vang og bosatt furnes???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Tror kanskje det Hurum det er snakk om her er det som uttales Høre, og ligger i Vang kommune i Valdres. Med forbehold om feil.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oline Lillerud

Da er jeg sikker på at jeg har fått riktig far (innlegg 7). Jeg har undersøkt litt blant andre slektninger og en onkel på 95 kunne bekrefte faren til Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.