Gå til innhold
Arkivverket

[#67306] Barna avTil Rudt/Rydt/Rut Bergen 1700?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Elling Hansen Torget Brønnøy Nordland ble gift 1708 Anna Maria Tilsdtr. Ryt/Rut. Jeg finner Til Rydt og Gjertrud Enoksdtr. hadde barn Margrete 1692 og Gjert 1696 i KK Bergen! Vet noen om Anna Maria var deres barn og hva ble av henne og Elling? Hun ble introd. 1711 Brønnøy men flyttet deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Naa har jeg funnet flere barn: 1683 Giertrud, 1686 Alette, 1687 Anna Maria !!!, 1688 Thiis, 1690 Margrete, 1694 Margrete, 1696 Gjert. Vet noen hva ble av Anna Maria og mannen Elling Hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Margaret. Skifte etter Thiel Rytt ble opplest 13.07.1701 i Bergen, og viste følgende arvetakere:Hustruen Giertrud Enochsdatter Bambam, og følgende barn:1.Giedsche Rytt, gift m. Jochum Wollers. 2.Tiel Rytt, 22 år og fraværende. 3. Ties Rytt, 13 år. 4.Giertrud Rytt, 18.år. 5. Gierdt Rytt, 5 år. 6. Aleth Rytt, 16 år. 7. Anne Marie, 14 år. 8. Johan Rytt som var myndig og fraværende. Jeg har satt de opp slik de ble nevnt i skiftet. Jeg vet ikke mer om Anna Maria, men det skulle jeg gjerne ha gjort, for dette er en familie jeg også har fulgt en tid. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Tusen takk Gullbjørg! Jeg tror jeg har den riktige Anne Marie. Haaper vi kan finne hva ble av henne og mannen Elling Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Grethe. Marie Rytt/Ritt var nok svigerinne til Thil og Gerdt Rytt. Hun hadde vært gift med Jan/Johan Rytt i Bremen, og var kommet som enke til Bergen med sin datter og svigersønn. Om man ser på borgerskapsrullene, så fremkommer det at Thiel Rytt var født i Bremen i 1652. Ser man på navnelikhetene og fadderskapsforhold i disse familiene, så finnes de. Jeg har ikke foretatt søk i Bremen, men det skulle vært gjort. Til Margaret. Når du så på paret i Brønnøy, fant du noen barn hos dem? Siden Anne Marie ble introd. i 1711 betyr det vel at hun har født et barn? Søsteren Giedsche var barnløs, du finner også hennes skifte hos Sollied. Hvordan er ditt forhold tl Rytt/Rittfamilien? Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk for gode brev. Kirkeboka for Brønnøy er ikke god 1711 og mye mangler. Ingen barn er oppgitt for dem. Jeg følger dem fordi Elling er sønn av Hans Ellingsen Torget som skal vaere i bygdebok for Brønnøy som jeg skriver skeltsh. til. Elling er sønn saa vil vi ta giftermaalet, død og bosted, men jeg finner dem ikke etter 1711.Hva om skiftet etter søsteren Giedsche? Hva sier det om Anne Marie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.