Gå til innhold
Arkivverket

[#67317] Johanna Kristiansdatter, født 1854, Askvoll i Sunnfjord


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Hennes foreldre er Christian Jonassen og Britha Jørgensen. Er det noen som kan hjelpe meg med flere opplysninger om Christian og Britha. Hver er de fra, når er de født, gift, fikk de flere barn. Ja, alt er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Trolig Christians dåp:Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Fjaler, Ministerialbok nr. A 5 (1821-1835), Fødte og døpte 1823, side 6. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Tusen takk for all hjelp så langt. Da klarte jeg å finne vielsen i kirkeboka, men jeg klarer ikke å lese hva som står;)Kan noen av dere se hva faren til Brithe heter. Ekteskap nr 20.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette kan være Brithes (Birtes) dåp:Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Askvoll, Ministerialbok nr. A 10 (1821-1844), Fødte og døpte 1824, side 26-27. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jørgen og Pernilles giftermål:Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Askvoll, Ministerialbok nr. A 10 (1821-1844), Ekteviede 1823, side 334-335. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I følge Askvoll bygdebok IIA, er Kristian Jonasson Åsnes i Fjaler f.1823, død 1904 gift 185o med Brite Jørgensdtr. Snekkevåg f.1824, død 1914. De hadde barna: Jørgen f.1850, Johanne f.1853, Johanne f.1854, Petrine Marie f.1854, Jakob f.1860, Jakob Olai f.1862, Ingeborg f.1865 og Ingeborg f.1868. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Kristian f.1823 er: Jonas Johannesson Tveit i Fjaler f.1787 - d.1837 og Ida Johannesdtr. Engebøhaug (Tysse)Fjaler f.1794 - d.1862. Barn: Johannes f.1820, Kristian f.1823, Ingeborg f.1828, Anne Kristin f.1832 og David f.1825 (kanskje det skal være 1835 siden han sto sist?) Kilde Fjaler bygdebok I, side 362. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Brita Jørgensdtr. f. 1824 er:Jørgen Brusesson Hofland f.1788 i Fjaler gift med Pernille Rolandsdtr. Sandvik i Holstad (fødselsår mangler) Barn: Ragnhild f.1823, Brite f.1824, Mads f.1827 og Oline f.1830 Askvoll II, side 442, nr. 72 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Birgit løkken

Hei Torill! Johanna Kristiansdtr. født 1854 var min oldemor. Jeg har notater om slekten, men dessverre ikke tilgjengelig befinner meg flere mil unna. Imidlertid kan jeg si litt generelt om Johannas forfedre og søsken. Hennes søskens etterslekt befinner seg i Sunnfjord, Bergen og på Østlandet og er tallrik. Hennes forfedre tilhørte husmann og gårdbrukerstanden. Anerekken stanser opp på 1700-tallet med noen få linjer ned på 1600-tallet. Den eldste linjen går til en lensmann på tidlig 1600-tallet. Embetsmenn og lavadel har jeg ikke funnet blant Johannas forfedre. Kommer tilbake når jeg har papirene tilgjengelig.MVHLiv Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.