Gå til innhold
Arkivverket

[#67329] oldemor


Gjest Irene Malm
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Irene Du spør etter din oldemor, er det henne som Mariann fant i 1900 tellingen, der du spør om din farfar, Martinius. Johanne Marie Ols.10.03.1844 .Kongsberg mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

heiJohanne Marie blir kalt Olsdtr i FT, Hansdtr ved vielse, Andersdtr ved Martinius sin dåp. Ved vielsen står fødested Hedrum, ikke KongsbergBjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Irene: vennligst les nr. 8 i ditt andre innlegg - 67327Det er ogsaa viktig FOR ALLE OSS ANDRE som feier gjennom DA hver dag, hvis man fort ser at ditt innlegg ikke er av interesse for en selv, da sparer VI mye tid. Henvisninger som Farfar eller Ole Olsen er til lite hjelp.Jeg innser at du kanskje er ny gjest her i DA og beklager hvis dette hoeres stoetende ut, men dette er et stadig tilbakevendende problem her i DA.Forslag til DA's redaktoer: --------------------------- -Det burde vaere klar instruks om at FYLKET burde settes FOERST i henvisningen paa toppen, deretter sted og/eller navn, hvis det kjennes. Dette kunne selvfoelgelig spare leserne mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Malm

Hei! Beklager visst noen er blitt irritert på meg,men denne gangen har jeg ikke fått noen melding om at det hadde kommet svar på innlegget.Så etter og ha lett og lest litt fant jeg ut hvordan jeg fant svaret.Jeg er også nybegynner og gjør nok litt feil håper dere kan tilgi meg.Er utrolig takknemlig for hjelpen jeg får så Tusen,tusen takk!!!! M.V.H. Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Irene :-) Trur ikkje det er nokon som har vore irritert på deg, det er berre det at det er frustrerande når temanamnet er 'oldemor', eller 'farfars søster', eller lignande.Det er ingen som vil ha deg vekk herfrå, men prøv å hugs at du tek med meir viktige opplysningar. Som f.eks. fylke/stadnamn (dersom du veit det sjølvsagt), namn på vedkomande, og gjerne f.år. Då vert det vert også lettare for dei som kanskje veit noko om det du spør om, å sjå temaet ditt.Venleg helsing Mariann. PS:og hugs at alle likar å få eit lite 'takk for hjelpa' :-)) Dersom du ikkje veit korleis du finn igjen tidlegare tema du har hatt: skriv namnet ditt i 'søk' feltet øverst på sida her, og klikk :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Nei, det er ikke irritasjon, ta det ikke slik. Vi forsoeker aa veilede. Men dette er et stadig tilbakekommende problem.Se et nyere innlegg: (fra min medhjelper) Berit Knudsen, Oslo, 19.2.2009 15:56 (2) - (i en annen sak).'Et forslag. Legg inn innlegget på nytt med en forklarende overskrift med navn til den du søker etter, evt. årstall, hvor i landet. Legg også gjerne inn en lenke til f.eks. folketelling. Alle har en tippoldefar så det sier ingen ting. Folk som kunne hjulpet deg hopper kanskje over innlegget ditt.'Det er det som er poenget ! -----------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.