Gå til innhold
Arkivverket

[#67357] Skifte etter Hans Hansen Brun f hv foged i Ytre Sogn


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

I Skiftene for Bergen, protokol 1b side 24 1686-1687 skal det være skifte etter nevnte Hans Brun. Går det an å få vite hvem som der er nevnt ??Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Arnfrid.Takk skal du ha. Jeg så det etterpå at det var panteboken. Stusser veldig på hvor Sollied har det fra at fogeden Hans Hansen Brun var gift med Else Olsdatter Lessøe i Flora.Hadde håpet å finne opphavet til Søren Brun som har døtre gift i Kinn, og Bergen. Ellers er Lessøe familien meget spennende da Claus Danielsen Ludt g m Elisabeth Olsdat Lessøes datter Martha C Ludt blir g 5/6-1720 med Bernt Andreas Danielsen Orning.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har også prøvd å finne ut litt om denne fogden i morfars arkiv, men hittil uten resultat. Hva gjelder denne panteboken?A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Det er bare at han pantsetter sin eiendom , ett hus og grund og den derhos værende houge pladz bestaaende og beroende ofenfor toldboden på den østre side af gaden, som sal Hans Pedersen forrige toldskriver tilforn har eiet.Av og til har jeg sett at konen og nevnes i pantebrev, men ikke her.Reksten nevner at en datter Sidzele var tilstede ved registrerinmgen av boet på Sande gård i Sogn 25/2-1688. Det var mange små faderløse barn, men ingen navn nevnt. Han hadde og hus og husholdning i NK sogn.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.