Gå til innhold
Arkivverket

[#67361] Stange slekt


Gjest Evy Valdresstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Valdresstuen

Peder/Per Gulbrandsen, født 1836. Tror foreldrene het Gulbrand Pedersen og Anne Olsdatter.Noen som har opplysninger om denne familien, evt. hvor jeg kan lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vet du nøyaktig fødselsår på Peder Gulbrandsen?Finner en kar her som er nevnt i utflytterlister for Stange? Lenke Kan det være en mulig kandidat som det lønner seg lete etter i digitale kirkebøker?Skal se om jeg finner noe om det antatte foreldrepar på Stange.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her tror jeg at jeg har funnet din Peder Gulbrandsen døpt i Stange kirke 4. jun 1837. f. 21 apr. 1837. Samme mann som jeg fant på utflytterlisten:Se 1 dåp øverst på kirkeboksiden fra Stange min. nr. 10 1835-1845.Gardmandsønn , far: Gulbrand Pedersen og mor: Anne Olsdatter. Gårdsnavn og faddernavn er vel også av interesse her? LenkeBra lesbart om du klikker på forstørrelsesikonet nederst til høyre. Da får du teksten 150% forstørrelse.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Foreldreparet ser ut til å få barna Marthe døpt i Stange 1839 og datter Mathea døpt i 1849 i tillegge til sønnen Peder.Legger lenke til den ene datter fra denne kilden: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om det er rett Gulbrand og Anne som gifter seg i Furnes, så finner jeg flere barn født i Furnes ved foreldresøk Fam.s.Gunnar Gulbrandsen dpt. 4 jun 1820 FurnesBerthe Gulbrandsdatter dpt 4 aug 1822 FurnesOle Gulbrandsen dpt 25 jan 1826 FurnesPeder Gulbrandsen dpt 1837 StangeMarte Gulbrandsdtr døpt 28 jul 1839 Stangeog Mathea Gulbrandsdtr dpt 11 jun 1849 Stange. Tar med lenke til et av barna født i Furnes: LenkeOm dette da er samme familie så har de tydligvis flyttet til Stange fra Furnes.Mulig der også kan være flere barn innimellom 1839 -1849. Kirkebøkene kan vel gi svar på om det er samme par som var foreldre til Peder ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

En av disse to Mørkvedgårdene ser det ut til at Gulbrand og hustru Anne bodde på da barna deres ble døpt i Vang/ Furnes? LenkeFinner ingen etterkommere her i 1865-telling.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.