Gå til innhold
Arkivverket

[#67374] Ragnhild Amalie Solheim f. 21.sept. 1886. Bosted: Oslo


Gjest Steinar Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Eik

En amerikansk dame etterlyser opplysninger om sin bestemor: Ragnhild Amalie Solheim f. 21.sept. 1886 som datter av Carl Johan Solheim og Andrea Johansen f.1857. Det opplyses at Ragnhild ble gift med Carl Martin Johannessen f. 18.juli 1883. Alle sies å være fra Oslo, men det kan jo dreie seg om Osloområdet. Jeg finner ingen informasjon i FT 1865, FT 1875 eller FT 1900 for Oslo. Foreløpig har jeg ikke søkt under emigrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Hei, Carsten!Hjertelig takk for fyldig informasjon, - framskaffet på noen få minutter. Jeg sender over et sammendrag til USA og leter deretter videre etter flere opplysninger.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Opplysningene fra FamilySearch er trolig lagt ut av etterslekt i USA. Foreløpig tar jeg opplysningene med en klype salt. Jeg har foretatt noen hurtigoppslag i Oslos kirkebøker uten å finne Ragnhild, men kommer til å lete videre. Mange takk for stor hjelpsomhet, Carsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Du sier du har gjort noen hurtigoppslag i KB for Oslo, men emigrasjonen forteller vitterlig om bosted Brevig - Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Det var du rett i, men jeg søkte etter Solheimfamilien i Oslo slik jeg be bedt om av etterslekten i USA. Med hjelpen som Carsten Schanche nå har gitt, er det nok mest naturlig å lete videre i Brevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Steinar,Jeg fant disse opplysningene angående Karl Martin Johannessen: Han ble ble født på Holen 18.07.1883 og døpt 12.08.1883 i Lille Damsgård nær Laksevåg/Hordaland. Han ble konfirmert 17.04.1898 i Laksevåg. Karl Martin er Letmatros i Shipslistene for FT1900 - han er da i Langesund i Bamble/Telemark.- roar -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hmm... det står jo E som vel betyr enke då mora og barna reiser 'over there', korleis kan det ha seg at mannen er i live i 1900, dersom han døydde i/før 1893?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Åja, no skjønar eg :-))Det er _Ragnhild_ sin mann du har funne :-))Eg trudde det var faren! Kanskje litt for tidleg på morgonen til i engasjera seg i noko ein ikkje har sett seg inn i!!Beklagar!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Mange takk også til Anne, Roar og Mariann. Det er flott at dere engasjerer dere. Opplysningene er allerede sendt over til USA og mottatt med takk. Den gis herved videre til alle som har bidratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.