Gå til innhold
Arkivverket

[#67387] Michel Nielsen, underfoged Bragernes ca. 1720- 1732 ?


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiEr der nogen der kender noget til ovennævnte ?Jeg er - langt om længe - nået frem til at Michel Nielsen muligvis kan være fader til vores tip-tip.. Niels Holm, viet i Bragernes i 1714 med Karen Findboe.Niels Holm er død/begravet i Bragernes d. 1/7-1745, hvor han er benævnt Niels Michelsen Holm.Med venlig hilsenJan Holm Thomsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er vel denne Nils Holm du undres om var sønn av Michel Nilsen , underfoged i Bragernes.LenkeFinner ikke noe skifte etter Nils Michelsen Holm som døde i 1745 , dessverre.Skal se om jeg kan finne andre kilder:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Mini, Kirkeboken for Bragernes står det ooplyst bare de viedes navn , 1714 . s venste side vielse nr. 2: LenkeVet iike hvor undefogden døde, så har ikke funnet noe skifte etter ham, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei GunnTak for dine svar.Det er også der jeg indtil nu er nået til.Jeg kender til ovennævnte skifte, som vedrører Niels Holm,s barnebarn: arvelader købmand Mogens Holm.Jeg tænker på om der måske findes noget lokalmateriale, som kan bringe mig videre ?MvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.