Gå til innhold
Arkivverket

[#67389] John Meldal


Gjest Werner Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Pedersen

Jeg søker etter hvor John Meldal kommer fra. Han ble gift i Hadsel kirke 30.12.1803 med Ragnild Johannesdtr., Vasvig. Det står at han var enkemann(?). I samme kirkebok finner jeg at han døper 16.s.e.T. 1797 et uægte barn: John(Joen)Meldal Johnsen, f. på Indbjør, mora var Dorthe Kathrine Nilsdtr. John Meldal døde som kårmann på Indbjør 20/7 1846 83 år gml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå finner jeg ingen John Meldal i FT 1801 som kan passe. Jeg så i kirkeboka at han het Joen Meldal Lechang både ved barnedåp og vielsen. Derfor lurer jeg på om dette kan være han i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Alt fra FS: Om det er Joen Meldal Lechang som er den rette så ble datteren Gunhild Marie født 1792 Hadsel. Joen hadde blitt gift 5/1 1792 Hadsel med Anne Aagoth Eriksdt. Telleman.Siden moren til Joen het Ingbor Jonsdt. søkte jeg på FS og fant at han skulle ha blitt født i 1772. Dåpen i kirkeboka fra Sømna Brønnø, Dom Judica, uekte født (v.side) Lenke Her står vel et stedsnavn - Mardal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Pedersen

Takker for opplysningene, men hovedspørsmålet er fortsatt åpent. Jeg finne heller ingen Joen(John) Meldal i Ft. 1801, om Jon Johannesen, Lechang, 30 år enkem. 1 g.g. er riktig, kan være en god ide. Jeg har 'støvsugd' hele landet Ft. 1801 uten treff på Joen(John) Meldal. Ser ikke helt sammenhengen Meldal - Mardal? Hva står FS for? Takk for lenken Astrid, men Meldal-navnet forvirrer!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.