Gå til innhold
Arkivverket

[#67407] Brækken under Holmedal, Skånevik, Hordaland


Gjest Gordon Collett
 Del

Recommended Posts

Gjest Gordon Collett

Kunne dette være samme familie eller en blanding av forskellige familier? Er det noen som kan slå opp i bygdebok for Skånevik og fortelle meg hvis det finnes opplysninger om husmanns bruk Brækken under Holmedal? Christi Larsdatter Tved døpt 1 Feb 1766, far: Lars Tved [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11663&idx_id=11663&uid=ny&idx_side=-29>LenkeThore Larsen døpt 9 Apr 1772, far: Lars Torsen Wig?? Lenke Thor Larsen Holmedahl ble gift med Christi Larsdr Tvedt 19 jul 1795 Lenke1801 folketelling - Holmedal: 765 Thor Larsen Mand 29 1ste gang gifte Soldat og husmand med jord 766 Christi Larsdtr Hans kone 35 1ste gang gifte 767 Kari Olsdtr Hans moder 58 1ste gang enke Lever af almisseKari Thorsdr Brækken døpt 29 Apr 1804, far: Thor Brækken LenkeChristi Thorsdr Holmedalsbrækken, døpt 3 jul 1808, far: Thor Holmedalsbrækken. LenkeKari Thorsdatter Sandvold gravlagt 24 dec 1810, 5 1/2 år gammel. Eneste Kari Thorsdatter funnet født ca. Juli 1805 er Kari Thorsdtr Brækken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det eneste som er nevnt under plassen Brekko, Holmedal er at ekteparet Tor Larson og Kristi Larsdtr. bodde her rundt århundreskiftet, men som vi ikke vet noe særlig om. Kilde Skånevik bygdebok - Holmedal side 315, nr. 60. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gordon Collett

Takk skal du ha. Kan du være så snill og se under Tved om det er oppført noe informasjon om Christi Larsdatter Tved og hennes far: Lars Tved? Kanskje det er mere informasjon angående Christi og Thor der? Mvh Gordon Collett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg har lese under Holmedal, Tveit, Vik og Sandvold i bygdeboka, men eg finn ikkje noko meir enn det Johan Arthur Hansen har skrive.Har du sett i sjeleregisteret frå 1877:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.