Gå til innhold
Arkivverket

[#67447] Kirkebøker fra Grong - Harran fra 1879 og utover


Gjest sølvi skurdal
 Del

Recommended Posts

Gjest sølvi skurdal

Jeg leter etter slektninger i Nord Trønderlag. Jeg fant forfedre i Grong - Harran. De bodde på en gård Rødseth (Rossan). Problemet er at når jeg skal lete opp barna i kirkebøkene så finner jeg ikke kirkebøker for disse årstallene. Grong - Harran har ingen kirkebøker for 1892-96 som jeg leter etter. Det jeg skal finne ut er om det var noen barn som døde mellom Karen og min oldemor - Marie. Da trenger jeg oversikt over fødte / døpte og ev. døde for denne perioden. Karen Mørkved var født i 1862 og Marie Mørkved var født i 1896.*Her er 1900 tellinga* Personliste Herad Krets Gardnr Bruksnr. Gard Merknad Uthus Tal pers. Pers. tilstades Pers. heimehøyrande Korn, potet Kreatur Fjærkre Kjøkkenhage 207 1 Grong 4 36 1 Rødseth Gaardens Navn n 10 10 10 j j j j Hushald nr. Førenamn Etternamn Kjønn Busett Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf. Merknad 1299 1 Ole Mørkved m b hf g Folkeskolelærer, Kirkes. og Gaardbruger Selveier 1849 t n s i Gaardmandsstuen 1300 Margrethe Mørkved k b hm g Gaardmandskone 1853 t n s 1301 Johannes Olsen m b s ug Landbrugsarbeide, Søn 1880 t n s 1302 Anna Olsen k b d ug Husstel, Datter 1882 t n s 1303 Johanna Olsen k b d ug Husstel, Datter 1886 t n s 1304 Otto Olsen m b s ug Gjæter, Søn 1887 t n s 1305 Olea Olsen k b d ug Datter 1890 t n s 1306 Karen Olsen k b d ug Datter 1892 t n s 1307 Marie Olsen k b d ug Datter 1896 t n s 1308 2 Anna Bertelsdatter k b hm e Føderaadsenke 1831 Overhalden n s i Kaarstuen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei SølviSom du ser av vedlagt lenke fra mikrofilmregisteret, går de skanna kirkebøkene for Grong og Harran opp til 1879. Kirkebøker etter denne tid er foreløpig ikke skannet og ligger arkivert enten i Statsarkivet i Trondheim eller hos de respektive kirkekontorene: LenkeMvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Var på statsarkivet i Trondheim for ca en måned siden. Da så jeg kirkeboka for Grong lå i arkivet der (det gjorde den forøveri i fjor også).Den lå vist ikke da blandt bøkene som skulle scannes. Men håper den kanskje snart blir det, da andre bøker er scannet mye lenger oppover i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Karlsen

Vi har ved Statsarkivet i Trondheim kirkebok for Grong (hovedsoknet) 1880-1926. Den vil etterhvert bli skannet og lagt ut, men jeg kan ikke si når ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei Finn.Det er bra du har tatt tak i saken. Jeg var litt redd for at den kom til å 'støve ned', men der tok jeg feil!Ser frem til at den kommer på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.