Gå til innhold
Arkivverket

[#67456] Susanna Andersdatter


Gjest Maren Anne Selnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Maren Anne Selnes

Hei Anne. Tusen takk, dette var kjempegøy. Det er helt riktig, hun bdde i Moskenes, jeg lurer på hvordan jeg skal finne hennes foreldre? Hilsen Maen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Som du sikkert har sett nå,står det fødselsår 1825 på alle folketellingene,men-der var to Susanne Andersen i 1865 i området,begge 40 år og fra Lyster. Her er vielsen i 1856 til den Susanne jeg la inn lenke på i forrige innlegg:Lenke Som du ser står det her at hun var 27 år,alså født ca.1829.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Når jeg sammenligner de to på folketellinga fra 1865,ser jeg at det faktisk må være samme person som er telt 2 ganger. Men det er snodig at på den ene er det oppført 5 barn,på den andre bare 1.Her er den andre oppføringa:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ifølge innflytting,står det Qvalsøren bak etternavnet.Jeg har enda ikke klart å finne henne døpt eller konfirmert i Lyster.Får lete litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen!Finner to stk Susanna døpt i 1825 i Luster: 24.7.1825, datter av pige Marthe Pedersdatter og drengen Endre Andersen, begge Fortun - Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 4 (1821-1832), Fødte og døpte 1825, side 23. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11591&idx_id=11591&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke: Lenke 11.9.1825, datter av Anders Sølfestsen og Gunhild Johannesdatter - Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 4 (1821-1832), Fødte og døpte 1825, side 24. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Finner en Susanne Andersdatter vaksinert 2 år gammel i 1827. Desverre står det bare Anders på faren . Nr 96 Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 4 (1821-1832), Vaksinerte 1827, side 197. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Ja, jeg tror også det. Gårdsnavnet er Heltne, og da spørs det om dette er den Susanna som vaksineres i 1827 Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 4 (1821-1832), Fødte og døpte 1825, side 24. Permanent sidelenke: LenkeMen om dette er den samme som etterlyses er jo ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Maren Anne Selnes

Hei Per. takk for tipset. Det fineste var at det var mange bilder som var av interesse. ellers takk til dere andre som svarte på min første henvendelse. Maren Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.