Gå til innhold
Arkivverket

[#67463] Etterlyser Johanna Petrine f. 1877


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Jeg har hatt en etterlysning inne på henne tidligere. Det var i tema 64194. Johanna Petrine Jenssen var født 26.02.1877 i Ytteren i Mo i Rana. Giftet seg med Marenius Jager Jensen i Avaldsnes kirke 03.07.1915. De fikk datteren Karen Kristine Jenssen født 30.11.1915.Jeg har nå sett i skifte datert 27.05.1936 etter Johanna sin stemor. Da er Johanna oppført med etternavnet Bang/Berg og bor i Haugesund.Finner absolutt ikke noen spor etter henne og hennes etterslekt. Har lett under gravminner i Norge, bygdebok for Karmøy og alt, men står fullstendig uten sport.Det er så utrolig irriterende spesielt når jeg til og med har greid å spore opp familie i Usa.Er det noen som har noen gode tips i hvordan jeg skal greie å finne noen spor etter henne? Fins det noen gamle skattelister etc. som er tilgjengelig fra 1936 og utover?Halle tips og gode råd mottas med stor takk.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Tusen takk for utrolig nyttig informasjon. Jeg var så 'opphengt' i Avaldsnes kirke og ikke tenkt på Haugesund. Jeg fikk også noen opplysninger fra Mo i Rana i forhold til opplysninger om Johanna sine eldste barn. Som jeg forstod døde de unge. Nå har jeg fått mere oppklarende opplysninger til å forsøke å forske enda videre.Meget tusen takk for hjelpen.Hilsen Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.