Gå til innhold
Arkivverket

[#67482] Range check error


Gjest B Hjelle
 Del

Recommended Posts

Jeg får feilmeldingen 'Unhandled Exception: Range check error' uansett hvilket søk jeg gjør i basen 'Innflytta til Roald sokn i Haram prestegj. 1819-62'.Er det for tiden et generelt problem med denne basen?Når jeg gjør tilsvarende søk i 'Utflytta fra Roald sokn i Haram prestegj. 1819-62' har jeg ingen problemer.Jeg får denne feilmeldingen fra tid til annen i andre sammenhenger også, men ofte har jeg kunnet finne en forklaring i en inkonsistens i måten jeg har satt opp søket mitt.Noen spesielt god feilmelding er det imidlertid ikke da den ikke gir brukeren noen pekepinn om hva som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Får samme feilmelding i denne database, men det dukker kun av og til opp ved søk på ulike navn. Noen ganger fungerer det og andre ganger dukker feilmelding opp. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Takk for tipset. Den feilen er nok ikke like enkel å løse som forrige ettersom feilen kommer bare av og til. Men jeg ser feilmeldingen jeg også og skal teste litt og se hva jeg kan klare å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Som sagt jeg har også fått denne feilmeldingen i forskjellige andre sammenhenger. Det ene tilfellet som jeg har identifisert, (uten at jeg vil påstå at det er generelt) er: Jeg søker etter et barn i en fødsel/dåp og får opp noen treff. Deretter fortsetter jeg med en innsnevring av søket ved å inngi farens navn, men glemmer å forandre søk nr. 2 til 'samme hendelse' men lar det stå med 'samme person'. Isteden for å få 0 treff har jeg da opplevd å få 'Range check error'. Jeg får imidlertid denne meldingen relativt ofte, så jeg skal forsøke å rapportere det hvis det er rimelig reproduserbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.