Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest B Hjelle

[#67482] Range check error

Recommended Posts

Guest B Hjelle

Jeg får feilmeldingen 'Unhandled Exception: Range check error' uansett hvilket søk jeg gjør i basen 'Innflytta til Roald sokn i Haram prestegj. 1819-62'.Er det for tiden et generelt problem med denne basen?Når jeg gjør tilsvarende søk i 'Utflytta fra Roald sokn i Haram prestegj. 1819-62' har jeg ingen problemer.Jeg får denne feilmeldingen fra tid til annen i andre sammenhenger også, men ofte har jeg kunnet finne en forklaring i en inkonsistens i måten jeg har satt opp søket mitt.Noen spesielt god feilmelding er det imidlertid ikke da den ikke gir brukeren noen pekepinn om hva som er galt.

Guest Anette Skogseth Clausen

Tusen takk for meldingen din.Nå er problemet fikset og du kan søke i databasen igjen.

Guest Oddvar Søreide

Får samme feilmelding i denne database, men det dukker kun av og til opp ved søk på ulike navn. Noen ganger fungerer det og andre ganger dukker feilmelding opp. Lenke

Guest Anette Skogseth Clausen

Takk for tipset. Den feilen er nok ikke like enkel å løse som forrige ettersom feilen kommer bare av og til. Men jeg ser feilmeldingen jeg også og skal teste litt og se hva jeg kan klare å få til.

Guest B Hjelle

Takk for hjelpen. Som sagt jeg har også fått denne feilmeldingen i forskjellige andre sammenhenger. Det ene tilfellet som jeg har identifisert, (uten at jeg vil påstå at det er generelt) er: Jeg søker etter et barn i en fødsel/dåp og får opp noen treff. Deretter fortsetter jeg med en innsnevring av søket ved å inngi farens navn, men glemmer å forandre søk nr. 2 til 'samme hendelse' men lar det stå med 'samme person'. Isteden for å få 0 treff har jeg da opplevd å få 'Range check error'. Jeg får imidlertid denne meldingen relativt ofte, så jeg skal forsøke å rapportere det hvis det er rimelig reproduserbart.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.