Gå til innhold
Arkivverket

[#67483] Skifte etter Ole Hansen Leite i Skånevik skr. Sunnhordland.


Gjest Arne D. Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne D. Tveit

Kan jeg få opplysninger arvinger i skifte etter Ole Hansen Leite (og kona hans?) i Skånevik skr? De skal ha vært barnløse og blitt arvet av søsken. Jeg ønsker om navn, bosted, evt hvem de er gift med og dersom noen er døde før skifte, ønsker jeg opplysninger om evt. etterkommere. Ref. side 1401, A.a.6, 1743 - 1755.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det var skifte 18. mars 1755 etter Ole Hansen og hans kort tid etter avdøde kone Gubiør Jørgensdatter. Ingen av dem hadde etterlatt seg barn.På hans side var arvingen søsteren Marite Hansdatter, g.m. Tollef Svendsen Vahlen.På konens side var det søstrene 1) Kari Jørgensdatter, som hadde vært gift med Anders Tofte, men var død, og hadde etterlatt seg barn, 2) Aase Jørgensdatter, enke på Sæbøe, 3) Marithe Jørgensdatter, enke på Hysingstad, og 4) Brithe Jørgensdatter, g.m. Povel Bouge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.