Gå til innhold
Arkivverket

[#67490] Anders Klæboe Fredriksen - Vesterålen- Ringkjøp og Moursund


Gjest anne-britt sørensen nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest anne-britt sørensen nygaard

Anders Klæboe Fredriksen og Peternelle Pedersdtr hadde to sønner, Fredrik Andreas (hans etterslekt er forsket) og Peder Andreas Rist Andersen. Sistnevnte min stamfar. Han flyttet til Steigen. Peternelle Pedersdatter er i folketelling 1801 tjenestejente i Hassels (Gulsta)hos Søren Schieldrup og Jonette Andrea Moursund. Oppgitt 26 år gml.Min teori er at Peternella er niese av Jonette. Hennes sønn Peder Andreas Rist kaller sin datter JOnette Rist, samme navn som mor til Jonette Andrea Moursund (Jonette Røst). Jeg kan ikke finne at noen har klart å føre Peternelles slekt bakover. Jonette hadde en søster, Sara Andersdtr Moursund f. 1751 i Hadsel. Hun kan ha vært gift med en Peder??og mulig mor til Peternelle. Noen som har forsket disse slektene og som har litt å bidra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.