Gå til innhold
Arkivverket

[#67495] Nella Karoline Karlsdtr f 1875 Stokksund, Sør Trøndelag


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Hvilke kirkesogn ble de som ble født i Stokksund i 1875. Jeg leter etter anene til Nella Karoline Karlsdtr f 1875 i Stokksund. Faren navn: Karl Jensen. Nella giftet seg i Moskenes 14.09.1896 med Pantaleon Pedersen. Kirkebok Flakstad Moskenes 1892-1903 side 84 nr 7. Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Dersom du er interessert i slekta til Nella Karoline bakover i tid finnes det gode bygdebøker for området; 'Bjørnørfolket'.mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Aud Tusen takk. Jeg forsker for en 4 menning av meg. Nella er faktisk hans bestemor, men på grunn av avstanden mellom Lofoten og Stokksund, på den tiden vet han lite om hennes aner. Jeg skal tipse han om bygdebøkene. Jeg har funnet 4 barn etter Nellas foreldre. Rafel 1871, Odin 1873, Nella 1876 og Karen 1880. Har funnet deres konfirmasjon, men ikke konfirmasjonen til Nella. Kunne de ha brukt et annet kirkesogn? Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Andrea Hånes

Du har vel antakelig kommet videre på denne slekta nå, men ifølge Bjørnørbøkene er Karl Kristian Jensen f. 1837 sønn av Karen Sophia og Jens Christian Karlsen i Herfjord. Karls kone, Karen Johanne Lorntsdatter Harbak f. 1837, er datter av Rakel og Henrik Lornts Jonsen.Det listes opp at Karl og Karen hadde følgende barn; Karl Joakim f.1861 Jonas Nikolai f. 1867 Rafael Ludvig f. 1871 Odin Kornelius f. 1873 Jens Kristian f. 1875 Nella Karoline f. 1876 Karen Margrethe f. 1880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrea Hånes

Kan også legge til litt mer informasjon;Karen Sophia Nilsdatter Herfjord (f. 1800, d. 1867) er datter av Petternella og Nils Christian Lindbak. Jens Christian Karlsen Bjerkan (f. 1798, d. 1870)er sønn av Ane og Carl Pedersen Bjerkan. Karen Sophia og Jens Christian giftet seg i 1823, og fikk følgende barn: Ane Caroline f. 1827, Karen f. 1830 Karl Kristian f. 1837 og Jørgen Kornelius f. 1841.Rakel Kjerstina Olsdatter Blindvåg (f.1799, d.1877) er datter av Ole Jensen Blindvåg. Henrik Lornts Jonsen er sønn av Jon Christensen Refsnes (f. 1753, d. 1830) og Magnhild Pedersdatter Imsen (f.1767). Rakel og Henrik fikk følgende barn; Anne Maria f. 1834, Karen Johanne f. 1837 og Elen Bergithe Lorntsdatter f. 1840.Si fra hvis litt mer informasjon er ønskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Andrea. Tusen takk. Har noen spørsmål: Har du når Henrik Lornts Jonsen ble f og hvor, og når de ble gift? Foreldrene til Rakel Kjerstina Olsdtr, har faren Ole Lensen, har du moren. Det er vel riktig at Karl og Karen da de giftet seg i 1868, hadde 2 barn, Karl Joakim f 1861 og Jonas Nikolai f 1867. mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrea Hånes

Henrik Lornts Jonsen ble f. 1805 under Revsnes, konfirmert i 1821 fra Harbakstranda. Han ble gift med Rakel Kjerstine i 1835.Rakel Kjerstinas mor er Ane Jonsdatter (f. ca 1767 - d. 1860). Ole Jensen Blindvåg er sønn av Jens Olsen Blindvåg. Ane Jonsdatter ble ikke konfirmert eller døpt i Stoksund.I følge bb ble Karl og Karen gift i 1870, så da stemmer det at Karl Joakim og Jonas Nikolai var født før ekteskapet ble inngått.Mvh Andrea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.