Gå til innhold
Arkivverket

[#67500] oppslag gammel adresseliste eller telefonkatalog, Kristiansand (før 1955)


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Søker febrilsk etter spor etter Arthur (Otto Baruk) Lomeland f. 1888 i Kristiansand, kontorist hos T.A.Thorkildsen fedevarer i Kristiansand, ble far i 1914 og 1917, siste barnet var Ada 1917-1967, gift med Stefan Horwath 1927-1990, barnløse, gravlagt på Kristiansand kirkegård. Når døde Arthur? Jobbet han hos Thorkildsen all sin dag?Arthurs kone Bertha Lomeland var enke da hun døde i 1955, gr.l. på Samfundets k.g., Lund. Jeg finner ikke Arthur Lomeland gr.l. verken der eller som gravminner på off.krk.gårder i Kr.sand eller annetsteds. Antar at han ikke er gr.l. hos Samf., siden man har registrert f.eks. min oldemor d. i 1915 i Samf./ Lund, selv om det mangler gravminne der.Dette skal jeg finne ut av! Noen som har tanker om hvor jeg kan finne spor? Finnes det eldre adresselister fra Kristiansand?mvh Erling T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommunale folketellingene for Kristiansand 1916, 1922, 1932, 1937 og 1942 er tilgjengelig for publikum på statsarkivet i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg har nå fått bekreftet at konen Bertha Lomeland og datteren Ada flytett til Kristiansand fra Egersund rundt 1930, uten mannen.Så da må jeg søke etter spor her i okka by.Takk for tips om komm. tellinger, kan kanskje bli aktuelt å lete etter bertha der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.