Gå til innhold
Arkivverket

[#67510] Heiberg fra Drammen/konnerud


Gjest Bente Aronsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Aronsen

Min farmor het Borgild Marie Johansen f.08.02.01 Ble konfirmert i Skoger kirke i 1915, da står det Borghild Marie Heiberg. Er det noen som kjenner til denne slekten i dette distriktet?Hennes foreldre het Brita og Alfred Johansen.Vet ikke når de tok navnet Heiberg og hvorfor. Ingen nålevende slektninger kjenner til dette. Er det noen som vet hvor man kan lete for å finne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Skudd i blinde - Ser at hun er født i Bergen. I FT 1900 finner jeg gården Heiberg i Fana. Kan hun ha forbindelse dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Far til Brita ser ut til å hete Ole Vindedal fra Lærdal , Sogn og Fjordane?Her er muligens gården der han kom fra 1865? LenkeMulig han da gifter seg og flytter til Fyllingsdalen og datter Brita blir født der? Kan forklare fødested Bergen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Pussig 'mysterium', dette... Her er vielsen 25. november 1900, nr. 59 (står at de giftet seg i Skoger, så da hadde de vel flyttet fra Fjellsbyen/Brandenga til Konnerud (?), jfr. 1900-tellingen): LenkeSer under konfimasjonen at de bodde på Ekholt (Eikholt), og kanskje, men bare kanskje, hadde Heiberg-navnet noe med stedet de bodde på å gjøre. Eikholt var et stort område (gård), for å si det mildt, men jeg har ikke funnet noe som heter Heiberg i Drammen byleksikon/Konnerud, men lokalkjente vet muligens mer enn meg. Johansen var et forholdsvis vanlig navn, så helt utenkelig er det ikke. Hadde din bestemor noen søsken? Hvis JA, kan du se om du finner dåpen deres og om Heiberg-navnet står, så blir det lettere å tidfeste. Dessuten, hvis du vet når/hvor din bestemor giftet seg, står vel pikenavnet hennes oppgitt.mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved datterens konfirmasjon er faren oppført som Alfred Johannesen Heiberg. Han kan jo ha tatt navnet enten fra et sted han har bodd, eller fra en slektning?Det finnes noen Heiberg med tilknytning til Drammen i 1900-tellingen, en ssgfører og en guvernante om jeg ikke husker feil.Men jeg har ikke heller funnet noen forklaring på dette navnet?:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aronsen

Har ved god hjelp fra dere funnet noe, men ingenting om Heiberg-navnet. Da min oldefar Alfred døde i 1927 er han oppført som Alfred Johansen.Min farmor giftet seg Akselsen i Bærum i beg.på 1930.Kunne vært artig om det finnes noen nålevende slektinger av henne i Drammensdistriktet.Er det noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.