Gå til innhold
Arkivverket

[#67515] Olaf Meyer bosatt på Myrvold i Oppegård


Gjest Pål Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Strand

Olaf Meyer Andreas Johnsen som etter hvert bare kalte seg Olaf Meyer var født i Finnfjord i Lenvik i 1891. Han flyttet til Oppegård ca. 1915. Han bodde først i Kolbotn (Kullebunden) og var til å begynne med landhandler. Han begynte rundt 1918 å jobbe i Den norske Creditbanken i Kristiania som bokholder. Her arbeidet han i alle fall fram til 1930. Ca 1925 bosetter han seg på Myrvold i Oppegård.Han var gift med Ingeborg Kristine Syversen (f. 1895) fra Holmestrand. De fikk i alle fall barna Arne Torvald (f.1918) og Anne Marie (f. 1925).Olaf Meyer var min fars søskenbarn. Rundt 1930 forsvinner alle spor etter denne familien. Jeg ønsker å komme i kontakt med personer som har opplysninger om disse.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Arne Thv. Meyer f 17-8-1918, d 4-7-1970, ligger gravlagt på Østre Aker kirkegård. I samme grav som Else Meyer f 10-5-1922, d 19-9-1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Takk for opplysningen Bjørg. Hvis det er noen som har ytterligere informasjon, vil jeg være svært takknemmelig for det.Jeg sa feil i mitt tidligere innlegg. Olaf er min fars onkel og ikke søskenbarn.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

I forhold til graven til Arne Thorvald og Else har jeg kontaktet gravferdsetaten i Oslo kommune i håp om de hadde regisrert familiemedlemmer som var ansvarlig for graven. Gravferdsetaten opplyste imidlertid at de ikke hadde dette fordi dette var en frigrav.Kan noen si meg om det er spesielle forhold som gjør at enkelte blir lagt i frigrav? Kan det være at de ikke har nære familiemedlemmer til å sørge for graven?Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Hjertelig takk for dine opplysninger Steinar.Når det gjelder Olaf Meyer, har jeg funnet han i adressebøkerne for Oslo fram til 1931. Han var registert her selv om han bodde i Oppegård sannsynligvis fordi Creditbanken (DNC) hvor han jobbet, var med å sponse denne kalenderen. At han ikke er å finne her etter 1931, kan tyde på at han ikke lenger jobber i DNC.Hans sønn Arne Thorvald Meyer, har jeg nå funnet i Adressebøkerne for Oslo fram til han døde i 1970. I 1965 er det f.eks. oppgitt at han var hovedbokholder i Isenberg's bilforetning. Han bodde i Kaldbakkslyngen 30.Spørsmålene mine blir da1. Fortsatte Olaf å bo i Oppegård eller flyttet han til en annen plass etter 1931? 2. Fikk hans sønn Arne Thorvald Meyer etterkommere? 3. Hvor blir det av Olafs datter Anne Marie (f.1925)?Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Her fant jeg det første barnet også, John Ingvald født 21/01/1915 død før hjemmedåpen kunne stadfestes:Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4939&idx_id=4939&uid=ny&idx_side=-33>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDød 16/03/1915 av lungebetennelse:Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Hei igjen!Var innom NB i dag og leste i gamle aviser. Fant dødsannonsen for både Arne Thv og kona Else. Vil ikke legge de ut her.Send meg en e-post på steinaratnylokkendotno, så oversender jeg det jeg har./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Har sendt deg en e-post med dødsannonsene jeg lovet. Ser at Arne og Else hadde en datter. Skal se at du kan klare å oppspore din tremenning.Lykke til videre!/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.