Gå til innhold
Arkivverket

[#67518] Adressebok for Rogaland fylke, før 1955, Stavanger


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei.Jeg har nå sporet opp et par brødre Lomeland og deres etterslekt, begge var bosatt i Stavanger.Kunne trenge data om hvor Arthur Lomeland bodde i Stavanger (og hva slags yrke han hadde).Vet at han var der i 1948, og at kona Berthe døde som enke i 1955.Noen som har tilgang på adressebøker for Rogaland amt og kan gjøre et oppslag, og se om Arthur Lomeland finnes der?mvhErling T. Endresen(Kunne også event. ha sjekka permene på lesesalen på Statsarkivet i Stavanger, hvor det er samlet dødsannonser til et stykke utpå 50-tallet, såvidt jeg husker, men får ikke anledning å dra dit med det første, kanskje noen er der en av dagene og kan gjøre et søk for meg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei Jeg finner 10 personer som heter Lomeland i Stavanger i 1955-56, men ikke Bertha, enken etter Arthur. Hun finnes heller ikke i kommunene rundt Stavanger så som, Randaberg, Sola, Madla, Hetland, Sandnes, eller i Gjestal, Hun kan likevel ha bodd i Stavanger-området for i adressebøkene ble bare de som hadde en viss inntekt eller formue nevnt. mvh Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

Hei. Jeg var på statsarkivet igår og fant dødsannonsen til Arthur: Disponent Arthur Lomeland min kjære mann, far og vår bror døde hastig 10 ds. og ble begravet idag Stavanger 15. september 1948 Bertha Lomeland - Ada Oskar Lomeland Tonning Lomeland Hjertelig takk for deltakelsenJeg har ikke funnet Arthur i noen av adressekalenderne - telefonkatalogene rundt 1940 - 48. Men Tonning bodde i Cederberghsgt 29 i 1948. i 1955 bodde Tonning - revisor i Musegt 84.Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Storartet! Takk.Hva kan Arthur ha vært disponent for, tro? men det finner jeg nok ikke ut. Fint å finne hans dødsannonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.