Gå til innhold
Arkivverket

[#67540] Er det noen som kjenner navnet på ein passasjerbåt som gikk mellom Stavanger og


Gjest Jorunn Kvalavåg
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Sikker på at det er Liverpool? Liverpool ligger jo vest i Storbritannia. De fleste skipene fra Norge gikk til Hull, Newcastle og Grangemouth. Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Min farfar og morfar fra Karmøy pendlet til USA på denne tiden og jeg vet de tok båt fra Stavanger/Bergen til Newcastle og tog derfra til Liverpool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jorunn, har du noen flere opplysninger? f eks hvem var det som dro fra Stavanger i 1906? Navn, fødselsdata m.v. Da kan vi finne dem igjen i en database.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Kvalavåg

Jeg er på leit etter reiseruten til Andrew Bue født 1857( han er døpt Endre Johan )som var i Norge på besøk i 1906 og sansynligvis forlot Norge 5 august 1906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Eldorado, Zero, Salmo, Spero og Tasso er navnene på båtene jeg finner med anløp i Stavanger på vei til Hull i 1906, på sidene til norwayheritage. Følger du denne lenken kan du klikke deg videre fra de forskjellige båtene, og finne uthvilke datoer de hadde avgang: http://www.norwayheritage.com/p_year.asp?ye=1906Ellers er det riktig, som det skrives her, at reiseruta nok gikk med båt fra Stavanger til Hull, og så med tog til Liverpool, før den store båtreisen over Atlanterhavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Dersom datoen din stemmer, var det 'Eldorado' han dro med. Den gikk fra Bergen 4. august 1906, og skulle innom Stavanger før den gikk til Hull. Det er vel ikke usannsynlig at den ble liggende over i Stavanger til neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, men jeg finner han ikke i noen emigrantliste ut fra Bergen eller Stavanger. Men nå er jo ikke de listene uttømmende.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Nei, Stavanger-listene er jo rekonstruerte, men Jorunn har kanskje andre kilder på avreisedatoen i og med at hun har en så eksakt dato for hans mulige avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.