Gå til innhold
Arkivverket

[#67560] Tyding av ministerialbok og klokkerbok Vinger i Hedmark


Gjest John Rønnevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Hei JohnDet står 'Læpengen'. Det tilhørte Brandval sokn i Grue prestegjeld og dåpen til Torsten Hansen Lepengen er innført øverst her: LenkeHei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Enig! - Konfirmanten er født på Lepengen. Det ligger i Grue prestegjeld. Og her er dåpen hans :med Hans Thorkildsen og Marte Eriksdatter som foreldre. (Førstemann på denne siden [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9152&idx_id=9152&uid=ny&idx_side=-153>Lenke)Familien har tydeligvis flyttet til Kabberud(moen) i Winger før 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Finn Sollien

Hans Torkildsen var født på Kabberud i Vinger og døpt i Vinger kirke 18/11 1770. Foreldrene Torkild Olsen og Marthe Hansd. Trenger du hjelp videre kan du kontakte meg (fisollie()online.no)Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Rønnevik

Takker for alle svar. Dette løste en gåte for meg. Søster til Tosten, Mari, ble gift med Isak Gundersen Gulli (etter de opplysningene jeg har) i hans andre ekteskap, og han er tippoldefar til min kone. Så her var det mye nyttig informasjon. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Rønnevik

Beklager, men jeg skrev selvfølgelig feil i sted, Mari ble gift med Gunder Isaksen Gulli i hans andre ekteskap i 1839. Gunder Isaksen var sønn av Isak Gundersen Gulli, men jeg har ikke klart å finne hans aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.