Gå til innhold
Arkivverket

[#67570] Nikolai Steffensen og Tomine Rathke


Gjest Inge M Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge M Johansen

Nikolai Steffensen, f. 1843 i Breivik, Hadsel giftet seg med Nora Kristoffersdtr født på Litløy, Bø, 7 sep 1869 i Hadsel kirke. De fikk 4 barn som levde opp. Nora dør i Breivik, Hadsel i 1883. Se [url="http://www.boslekt.com/gedcom/fam107xx/fam10749.htm>LenkeNikolai finner jeg i ft for 1900, da bosatt hos gårdbruker Gunnar Haugerød på Flannum i Modum kommune. Se Lenke Han er der som kvægrøkter sammen med Mina Ratjesdtr. f. 1851 i Malnes. Ser ut til at han har de 2 yngste barna hos seg, Amalie f. 1883 og Fredrik f. 1886. Mina kan være Tomine Rathke, født i 1850 i Utskor, Malnes. Se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Hei Inge. Tomine og Nikolai giftet seg i Hadsel 19/10 1893. Se Permanent sidelenke: Lenke. Barna Anton og Fredrikke med familier bosatte seg på Øvergården, Myre i Øksnes. Jeg også mangler opplysninger etter 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Barn 4 i første lenken din, har jeg tolket til å hete Johan Schøning. se Permanent sidelenke: Lenke. Du vet kanske at foreldrene til Nikolai var fra Bø? Faren, Steffen Olsen fra Bøstrand og mora Hanna Torbergsdtr. fra Fjærvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Her er konfirmasjonen til Fredrik Koldevin i Heggen, Modum (nr.53) Lenke. Se Øksnes Bd. III, s. 279. Her finner du både Anton, g. Anna Sofie Olsen, f. på Flatset i Hadsel (par 1891) og Fredrikke, g. Edvard Johan Olsen, f.på Ongstad, Hadsel (bror til kona til Anton) (par 1891). Vielsene fant sted i Hadsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.