Gå til innhold
Arkivverket

[#67586] Hva betyr en hammer bak fornavnet i FT 1900 Hadsel?


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. I FT 1900 Hadsel Karolius Amundsen hf. Finner man hans datterdatter Eder med en hammer bak navnet? Jeg har funnet dette barnet som heter Edel Katrine i klokkerbok for Hadsel Hadsel 1891-1908 side 78 nr 61 Permanent sidelenke: Lenke Jeg prøvde å lage lenke av FT, men fikk det ikke til. Hva betyr hammeren?? mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hammeren betyr at noen har forslag til korrigering. Hvis du klikker på hammeren, får du se hva som er blitt foreslått, og hvem som har kommet med forslaget.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Ja, så sannelig. Denne hammeren burde jo ha vært tatt med i fortegnelsene over 'spesialtegn og forkortelser' som er benyttet i FT. 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Else og Alvin Tusen takk Else. Jeg er enig med Alvin om fortegnelsen i FT. Er det noen som ved hvor man finner hammeren når man har forslag? mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Hei, Per.Å 'finna hammeren' er ikkje å bekymra seg om. Om du har forslag. so er der ein knapp som kjem opp med korrekturblyantar, den heiter 'vis korrekturblyantar', der du kan leggja inn forslaget ditt. Når so dette forslaget ditt er på plass, so dukker hammeren opp sjølv.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.