Gå til innhold
Arkivverket

[#67603] Karl Hoff død i Bergen 04.03.1943


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei. Under digitalpansjonistene på Digitalarkivet finnes en base ; Døde i Bergen 1912-1972. Der er en Karl Hoff listet opp død 04.03.1943, men ingen flere opplysninger. Er det noen som kjenner til denne Karl, når han ble født og hvor og ev. familie? Har ettersøkt en Karl Hoff fra Trondheim tidligere menkan ikke finne han etter FT.1865 i Bergen.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dersom du lagar eit innlegg til Arkivforum, er Yngve Nedrebø så hjelpsam at han gjer oppslag for deg. Då kan du kanskje få svar på det du spør om.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

En liten teori? Som du ser fra 1865-tellingen i Bergen finner du også en Erik Christian Hoff 64 år , også Smedesvend , rett over Karl Andreas Hoff, smedesvendCarl er f. i Trondheim, men Erik Christian i Tysnes , Hordaland. Muligens en eldre slektning?Kikket på Hoff-navn i 1801-telling og fant da flere Hoff i Tysnes. Her på garden er også en gammel Smed: LenkeSmedyrket gikk ofte i arv, og kan hende disse tilhører samme slekta?Ellers lurer jeg på om den Karl Hoff du etterlyser, kan ha emigrert til USA? Det er en rekke med Hoff navn på emigrantlister i digitalarkivet?Skal se om jeg kan finne noen spor.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til at Erik Christian Hoff gifter seg i Bergen: LenkeMuligens hans andre ekteskap, for i 1830 gifter em mann med samme navn seg , også i Bergen?Skal se om jeg finner noen barn i disse ekteskapene?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lenken til Erik Christian Hoff som gifter seg i Bergen , ble feil. Prøver en ny: LenkeDet er også en vielse 31 jun 1830 med Berthe Malene Jacobsdatter, ikke umulig siden Erik oppgis å være f. ca 1801.Får se om disse har barn, og hva som står i kirkebøkene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har jeg ikke vært riktig våken igjen, har byttet om navn på brud ved de to vielsene.Her er viese i 1830 fra kirkeboken. se 1 vielse på siden: LenkeSkal se om jeg finner neste vielse også i kirkeboka.:-)) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da fant jeg vielsen i Nykirken 1853, det ser ut til at dette er en sønn av han som gifter seg i 1830 :-) LenkeSe 2. vielse på siden.Da får jeg prøve å finne ut om det siste paret her en sønn Karl Hoff?I så fall kan det være farfaren som han bor sammen med i 1865?Spennende jakt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

HeiGunn. Min Carl Andreas Johansen Hoff som han er skrevet i kirkeboken i Bakklandet i Trondheim og som er den samme som KARL i 1865 tellingen i Bergen er født02.04.1842 i Trondheim. Foreldrene; Johan Fredrik Ingebrigtsen Hoff f. 07.02.1805 i Domsognet Trondheim. Og mor; Ane Gurine Colbanusdatter Asklund ( også skrevet Achlund ) f. 08.10.1803 også i Domsognet Trondheim. Dette parets foreldre er også fra Trondheim.Hilsen Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bra med dine opplysninger om jeg skal lete vidre. Da er dette dåpen i kirkeboka for Baklandet f. 1842 , nederst på siden, litt dårlig skrift:LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er dette muligens familie til Karl Hoff i Trondhjem 1865, gift søster og mor Ane Gurine som enke. Ektemannen til søsteren er vel her også Smed, så det kan være her Carl Andreas har startet sitt yrke. LenkeEn sønn i familien heter det samme, mulig oppkalling etter Karl A, Hoff f. 1842?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre heller ikke funnet han i emigrantlister, selv om det var en god del som het Carl Hoff der. Ingen som passet med ca fødselsår.Finner han heller ikke på Dis gravminner. Spørs om ikke de fleste så gamle graver er slettet. Det kan jo også være at kirkegården han kan være gravlagt ved, ikke er registrert til nå?Håper noen kjenner til hans skjebne.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.