Gå til innhold
Arkivverket

[#67618] slektsbok


Gjest Elin Bolette Hansebråten
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin Bolette Hansebråten

Jeg er en ganske 'fersk' slektsforsker som leter etter en slektsbok om familien Hagelund i Halden.Første gang Hagelundnavnet blir brukt er av min oldefar født i 1855. Det er min mor som mener det finnes en slektsbok og det hadde vært morro å få tak i den, men jeg vet ikke hvordan. Kan noen hjelpe?PÅ FORHÅND TAKKMvh Elin Bolette Hansebråten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Bolette Hansebråten

HeiJeg har prøvd, men uten resultat.Fikk tak i noen bygdebøker som ikke sa meg mye.Jeg ønsker å kjøpe denne boka, jeg har ingen slektninger i live jeg kan spørre, men takk alikevelMvhElin Bolette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

litt mer:1710: 'Tollef Erichssön, 40 aar gammel, föd i Navestadsogn i Bahuuslehn, overkommen for 8½ aar siden, huusmand paa Dybviig under Hagelund.' (kilde: Vigerust)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Er du sikker på at det er Hagelund og ikke Haglund? Jeg får nemlig mange treff på Haglund i Østfold. Vet du om slekten var innvandret fra Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Har søkt litt i bibliotekbaser for østfold og kom over denne tittelen:Noen Idde-familier gjennom 300 år : Ellevsrød, Hagelund, Iddebøen, Ås Isaksen, GuriDen har de på bibilioteket i Halden, og den sikkert fjernlånes om det skulle være rett bokAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Bolette Hansebråten

HeiFørst: Det er helt riktig oldefar Kristian Edvard Andreassen Hagelund. Tror at slekta kommer fra Sverige, men er ikke sikker. Far til Kristian var los og hette Andreas Olsen Gift mrd Anne Sofie Olsdatter Larsen.Skal dra til biblioteket ved første anledning, lettere nå som jeg har en tittel. Tusen tall alle sammen, Det er kjempemoro med slektsforskning,mye historie å læreMvh Elin Bolette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.