Gå til innhold
Arkivverket

[#67625] Aviser i Bergen


Gjest Rita Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Andreassen

Ønsker å finne dødsannonser på to personer som døde i Bergen i 1976 og 1967. Har liten lokalkunnskap og vet ikke hvilke aviser skal jeg lete i. Den ene døde på Haukeland og den andre på Møllendal. Noen som kan hjelpe ?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er nok Bergens Tidende du må prøva.Du kan ta kontakt med biblioteket i Harstad, be dei fjernlåna microfilm av avisa til ditt bibliotek.Det gjorde eg for nokre år sidan, det funkar heilt fint :-))Venleg helsing Mariann. PS:ver klar over at dødsannonsa i 1967 sikkert berre ser ut som ein 'vanleg' annonse, og difor ikkje er lett å sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Tusen takk for hjelpen. Hadde tenkt å bestille mikrofilmene. Er klar over at noen av dødsannonsene ikke inneholder noen 'brukbare' opplysninger, men har dødsannonser helt tilbake fra 1916 og 1917 der jeg fant alle oppplysningene jeg var ute etter. Det er verd et forsøk.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.