Gå til innhold
Arkivverket

[#67627] Jacob Andreas Jacobssøn Falch fra Nesna


Gjest Gro Marie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Marie Hansen

Jeg er på leting etter foreldrene til denne mannen. Han er født i 1778/1779 og ble gift med Gura/Guru Hansdatter som er født i 1772. De fikk tre barn sammen: Maren Pernelle, Anne Cathrine og Hans Christian.Jeg har info om hennes forfedre, men ikke hans. Om noen kan hjelpe meg hadde det vært supert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Roland

Gjorde et globalt søk på Jacob Falch (søk i alle databaser / Digitalarkivet) og fant Jacob Falch Pedersen f 1753 og 1750 - registrert i flere år i militærrullene. Ser ut til at dette er samme person. Han bodde hele tiden på Øvre Sennesvig (Buksnes og Hol sokn), Fødested Helgeland. Han er registrert som alt fra oppsitter, til inderste. Kan dette være din Jacob?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Lenke til vielsen til Jacob Jacobsson og Gura (Guri?) Hansdatter i 19803 i Nesna, nederst, ventre side: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Nesna, Ministerialbok nr. 838A04 (1791-1820), Kronologisk liste 1803, side 136-137. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16587&idx_id=16587&uid=ny&idx_side=-1>Lenke Permanent bildelenke: LenkeJacob Andreas Jacobssøn Falch i 1801, Nesna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Er det den samme Jacob Andreas Falch som blir far her? Eller er det en navnebror? Barnet er Johan Jacob, helt til høyre, omtrent midt på sida Kildeinformasjon: Nordland fylke, Nesna, Ministerialbok nr. 838A04 (1791-1820), Kronologisk liste 1807, side 170-171. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Jeg finner en Jacob Andreas Falch som gifter seg med Anne Aronsdatter 23. juli 1807 i Nesna. Kilden er FS (familysearch) Samme kilde viser at Jacob Andreas Jacobssen og Gura Hansdatters barn Hans Christian er født i 1804, Anne Chatrine i 1806 og Maren Pernille i 1809.Da må det vel være snakk om to personer ved navn Jacob Andreas, en gift med Gura Hansdatter, og den andre gift med Anne Aronsdatter.Og NB, opplysningene fra FS (Vital Records) må sjekkes med kirkeboka.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Skarpås

Jacob Petersen Falch, Sennesvik, Buksnes: Frode sin Slektside [url="http://www.slekt.net/tng/getperson.php?personID=I6444&tree=1>LenkeTrolovelse 1778 (venstre side nederst): Kildeinformasjon: Bergen fylke, Korskirken, Forlovererklæringer nr. II.5.1 (1776-1816), Lysninger 1778, side 20. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeVielse 1780 (s.126 øverst): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Buksnes, Ministerialbok nr. 881A02 (1773-1793), Kronologisk liste 1780, side 126-127. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Marie Hansen

Dette var interessant folkens. Kanskje han har vært rett under nesen min hele tiden? Jeg har hentet mye fra Frode sin slektsside, men aldri tenkt over dette slektskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Ved vielsen til Jacob Jacobsen og Gura Hansdattter står det Jacob Jacobsen Sigerstad. Se lenke i innlegg 4.En Jacob Andreas Jacobsen døde i 1848, fra Sigerstad, med døde i Lofoten, alder er oppgitt til 62 år, se nr. 36: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Nesna, Ministerialbok nr. 838A07 (1840-1854), Døde og begravede 1848, side 375. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2590&idx_id=2590&uid=ny&idx_side=-357>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHvis alder ved død er noenlunde riktig, så skulle denne Jacob Andreas være født 1786. Fra Frode Holthes slektsside:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.