Gå til innhold
Arkivverket

[#67635] Hva er navnet 'Lila' brukt som kallenavn for - Sverige ?


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg leter etter en person som i 1989 var anhørig for en grav i Stockholm. Jeg har etternavnet også, men fornavnet er Lila og jeg står fast når dette kanskje/trolig er et kallenavn.Forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Lila kan brukes som dimunitiv form, som lille nn. Ellers er det eneste jeg kan tenke meg at det kan være kallenavn for Lillian som er et ganske vanlig navn her.Du kan også sende meg en e-post med adresse mitt fornavn@etternavn.se . Jeg kan ikke love noe resultat, men det er kanskje enklere å søke herfra.MvhNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei. Min mor er halvt svensk og hun kalles 'Lillan', et ganske vanlig kjælenavn i Sverige. Det samme som Vesla i Norge.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Hei Cathrin og Bjørn Gunnar.Alle forslag mottas med takk. Jeg har faktisk et par slektninger i USA som heter Lilla, men det hjelper ikke her.Problemet er at Lila ikke kan være det navn hun er kjent under i offisielle registre. Alle fornavn på L (og etternavnet er Fryxell) kan være interessante.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.